سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
تحریم‌ها و مسائل مالی مانع حضور روسیه در ایفلا ۲۰۲۳ شد

رئیس انجمن کتابخانه‌های روسیه دلیل غیبت کشور روسیه در هشتاد و هشتمین دوره ایفلا را تحریم‌ها و مسائل مالی اعلام کرد.

‌میخائیل دیمیتریوویچ آفانسییف، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره غیبت کشور روسیه در هشتاد و هشتمین نشست فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری (ایفلا) اظهار کرد: امسال برای کشور روسیه یک سالِ بسیار اضطراری بود و دلیل این وضعیت هم قرار گرفتن کشور روسیه در برابر انواع تحریم‌ها است؛ همین شرایط موجب شد، نتوانیم حق عضویت و اشتراکمان در ایفلا را پرداخت یا پول بلیط برای حضور در این مجمع بین‌المللی را فراهم کنیم. امسال امکان خرید بلیط‌های گران قیمت و کد اشتراک ایفلا برای روسیه فراهم نبود.

وی در پاسخ به این پرسش که سیاست کشور روسیه برای حضور در مجامع بین‌المللی فرهنگی مانند ایفلا چیست؟ و به نظر می‌رسد این کشور در سال‌های پیش نیز حضور فعالی در این مجمع نداشته است؟ گفت: البته روسیه حضور فعالی در ایفلا دارد و در حال حاضر از کشور روسیه ۱۵ نفر به‌عنوان عضو دائم در کمیته‌های ایفلا (فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری) فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایبنا؛ میخائیل دیمیتریوویچ آفانسییف، رئیس انجمن کتابخانه‌های روسیه برای شرکت در همایش «همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» که ۲۵ و ۲۶ مهرماه در مشهد برگزار شد، وارد ایران شده بود. در این همایش میهمانانی از کشورهای برزیل، مالزی، روسیه، ترکیه و هند حضور داشتند. هشتاد و هشتمین دوره نشست سالانه فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری، امسال در شهر روتردام کشور هلند برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها