دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۹
دروغ‌هایی که زنان باور می‌کنند

40 دروغ رايج در غرب كه باور آنها به زندگي فردي و اجتماعي زنان آسيب مي‌رساند، در كتابي با عنوان «دروغ‌هایی که زنان باور می‌کنند و حقایقی که آنها را آزاد می‌سازد» نوشته «نانسی لی دموس» با ترجمه پریسا پورعلمداری از سوي دفتر نشر معارف تجديد چاپ مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، این کتاب ترجمه و تلخیص کتاب Lies Woman Believe نوشته نانسی لی دموس(Nancy Leigh Demess) است. نویسنده کتاب، فارغ التحصیل دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و سرپرست انتشارات و عضویت هیات مدیره کشیشانFeaction در میشیگان و سردبیر مجله Sprit of Revival است.
 
این کتاب، به چهل دروغ رایج در غرب که زنان آن را باور کرده‌اند و اين باورها به زندگی فردی و اجتماعی آنان آسیب زده‌ است، می‌پردازد. نویسنده این کتاب که یک زن مبلغ مسیحی است، با اشاره به سردرگمی‌های روزانه زنان، مي‌كوشد به آنان کمک کند تا فریب‌هایی که بسیاری از آنان را به ناامیدی کشانده است، بشناسند و با معرفی شیطان به عنوان منشأ تمام دروغ پردازی‌ها و انحرافات بشری و استفاده از مثال‌های مستند و حقیقی، خواننده را راهنمایی کند تا به سوی حقایقی بازگردند که تنها با آموزه‌های دینی، قابل یافتن‌اند. 

این کتاب که با شیوهای نو و جدید، نگرش‌های فمینیستی را نقد مي‌كند، در سه بخش و یازده فصل تدوین و تنظیم شده است. 

دروغ‌های كه زنان درباره خودشان، گناه، ازدواج، فرزندان، عواطف و شرایط زندگی باور می‌کنند، برخی از عناوین این کتاب‌اند. در بخش سوم اين نوشتار، حقایقی که زنان را از این دروغ‌ها آزاد می‌کند، مطرح مي‌شوند. 

این کتاب دومین جلد از مجموعه فمینیسم در ترازوی نقد است که اداره مطالعات زنان و خانواده معاونت پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها منتشر کرده است. 

دفتر نشر معارف تاکنون در زمینه نقد فمنیسم و وضعیت خانواده‌ها در غرب کتاب‌های «عریان‌کردن فمینیسم»، «وضعيت اسفبار پسران»، «تأثیر فمنیسم بر دختران در غرب»، «تأثیر فمنیسم بر فروپاشی حکومت‌ها»، «دختران به عفاف روی می‌آورند»، «جنگ علیه والدین»، «فمنیسم؛ راه یا بی‌راه» و ... منتشر کرده است.
 
چاپ دوم کتاب «دروغ‌هایی که زنان باور می‌کنند و حقایقی که آنها را آزاد می‌سازد» از سوي دفتر نشر معارف تا ماه آينده در شمارگان 5000 نسخه، 136 صفحه و قطع رقعي منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط