چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۱
«ابزارها و نمادهاي رزمي ايران از گذشته تا كنون»

«ابزارها و نمادهاي رزمي ايران» عنوان كتابي است كه توسط محققان خارجي و داخلي در زمينه ابزارها و نمادهاي رزم از دوره تاريخي ايران باستان تا به امروز به رشته تحرير درآمده است. اين كتاب به كوشش موزه ملي ايرات منتشر مي‌شود.\

رئيس موزه ملي ايران با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: در اين كتاب موضوعاتي نظير نمادهاي رزمي نظير سنگ، مفرغ، آهن در دوره‌هاي ايلام، هخامنشيان، ساسانيان و ايزارها و نمادهاي رزمي دوران اسلامي وجود دارد.

محمدرضا مهرانديش خاطرنشان كرد: برخي از آثار، يادواره‌هايي از دوران مختلف باستان‌شناسي است كه در اين كتاب ارايه مي‌شود، آثاري نظير گرزها، تيغه‌هاي جنگي يا نگاره‌هايي از دوران هخامنشي، مهرها، مدال‌ها و يا مينياتورهاي اسلامي بخشي از اين كتاب را به خود اختصاص داده است.

وي به چاپ 7 جلد كتاب ديگر توسط موزه ملي ايران اشاره كرد و گفت:‌ محور پژوهشي فعاليت‌هاي موزه ملي ايران، گردآوري پژوهش‌هايي است كه توسط محققان موزه ملي ايران انجام شده و در قالب كتاب ارايه خواهد شد.

به گفته مهرانديش، نشست‌هاي تخصصي، توجه به خدمات الکترونيک، انتشار كتاب و آماده‌سازي براي چاپ، همکاري در پروژه‌هاي پژوهشي بين‌المللي، به کارگيري توان علمي کشور، هدايت پايان‌نامه‌ها در زمينه موزه ملي ايران از جمله فعاليت‌هاي اين موزه به‌شمار مي‌آيد.

رئيس موزه ملي ايران خاطرنشان كرد: «کتاب‌شناسي سفال در باستان‌شناسي ايران» و «نمادهاي سرزمين ايران» از جمله كتاب‌هايي است كه در آينده نزديك توسط موزه ملي ايران منتشر خواهد شد.

وي به كتاب «نمادهاي سرزمين ايران» اشاره كرد و گفت: اين كتاب گزيده چهار سال كاوش و كشف اشياي تاريخي ايران است كه در قالب يك كتاب به علاقه‌مندان اين دسته از كتاب‌ها عرضه خواهد شد. همچنين كتاب‌شناسي سفال در باستان‌شناسي ايران نيز براي نخستين‌بار در ايران گردآوري مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط