چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۵۲
«تاريخ اروپا، از آغاز تا پايان قرن بيستم» به چاپ دوم رسيد

ناگفته‌هايي از «تاريخ اروپا؛ از آغاز تا پايان قرن بيستم» در كتابي با همين عنوان تاليف عباسقلي غفاري‌فرد از سوي نشر اطلاعات تجديد چاپ شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي مركز پخش كتاب‌هاي علوم اسلامي و انساني پكتا، همان‌گونه كه در بخشي از معرفي اين كتاب آمده است، نوشتن تاريخ درباره اروپا‌ي نيمه دوم قرن بيستم مشكلات بيشتري دارد زيرا تاكنون كتاب مدون به زبان فارسي نوشته نشده و كتاب‌هاي خارجي موجود به زبان فارسي ترجمه نشده‌اند.

اين كتاب داراي شش فصل است. فصل اول از عصر باستان تا آغاز قرون وسطي را در پنج بخش به تفصيل واكاويده است. فصل بعدي در هشت بخش وقايع تاريخ اروپا را از آغاز قرون وسطي تا رنسانس رقم مي‌زند.

سومين فصل كتاب از رنسانس تا انقلاب كبير فرانسه را در شش بخش به تصوير مي‌كشد. فصل چهارم در بردارنده رخدادهاي انقلاب كبير فرانسه تا پايان سده نوزدهم در 9 بخش است. فصل پنجم اروپا در نيمه نخست قرن بيستم نام دارد كه مضامين آن در چهار بخش خلاصه شده‌اند.

فصل ششم در پانزده بخش مسايل «اروپا در نيمه دوم قرن بيستم» با استفاده از آلبوم تصاوير، كتاب‌شناسي، گاه شماري وقايع، سلسله‌ها و نمايه به خوبي بازگو مي‌كند.

فصل ششم كتاب حاضر از اهميت بيشتر برخوردار است، زيرا منابع فارسي موجود درباره تاريخ نيمه دوم قرن 20 اروپا حداكثر تا دهه 1950 به شرح وقايع، تجزيه و تحليل رويدادها پرداخته‌اند و شمار اين منابع شايد از يك يا دو جلد تجاوز نكند. نگارنده كوشيده تا حد امكان اين فاصله زماني را به پايان قرن 20 برساند و در واقع گام اول را برداشته است.

چاپ دوم كتاب «تاريخ اروپا» توسط نشر اطلاعات در شمارگان 2100نسخه، 792 صفحه و بهاي 75000 ريال توسط مركز پخش پكتا روانه بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط