یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۰
بررسي تاريخ‌نگاري در دوره قاجاريه

«تاريخ‌نگاري در دوره قاجار» عنوان نشستي تخصصي است كه با سخنراني خسرو خواجه‌نوري پژوهشگر تاريخ ايران، عصر يك‌شنبه (4 مرداد)در بنياد فرهنگي جمشيد برگزار مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در ادامه سلسله نشست‌هاي تخصصي بنياد فرهنگي جمشيد، خسرو خواجه‌نوري پژوهشگر تاريخ ايران به «بررسي تاريخ‌نگاري دوره قاجاريه» مي‌پردازد.

ايل قاجار يکي از طايفه‌هاي ترکمان است که بر اثر يورش مغول از آسياي ميانه به ايران آمدند. آنان ابتدا در اطراف ارمنستان ساکن شدند که شاه عباس بزرگ يک دسته از آنان را در استرآباد (گرگان امروزي) ساکن کرد و حکومت قاجاريه نيز از قاجارهاي استرآباد تشکيل يافته است. بنيانگذار اين سلسله آا محمدخان قاجار که رسماً در سال ۱۱۷۴ در تهران تاجگذاري کرد و آخرين پادشاه قاجار، احمدشاه است که در سال ۱۳۰۴ برکنار شد و رضا شاه پهلوي، جاي او را گرفت.

آقا محمدخان، فتحعلي شاه، محمد شاه، ناصرالدين شاه، مظفرالدين شاه، محمدعلي شاه و احمد شاه از جمله شاهان قاجاراند كه بر ايران فرمانروايي داشته‌اند.

نشست تخصصي «بررسي تاريخ‌نگاري در دوره قاجاريه» عصر روز يكشنبه 4 مردادماه ساعت ١٧ در بنياد فرهنگي، هنري جمشيد جاماسيان برپا مي‌شود و علاقه‌مندان مي‌توانند براي شركت در اين نشست به نشاني خردمند شمالي، كوچه‌ شهيد اعرابي، شماره ٤، طبقه دوم، مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط