جمعه ۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۰
انقلاب بزرگ در حوزه قرآن پديد مي‌آيد

مشاور قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از الزامی شدن فهم قرآن میان دانش آموزان خبر داد و گفت: اکنون این ماده واحده در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار قرار دارد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی دارالقرآن الکریم، محمدعلي خواجه‌پيري از طرح مشترك وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان تبليغات اسلامي براي تفهيم قرآن بين دانش‌آموزان خبر داد.
 
وی در ادامه افزود: ماده واحده‌‌اي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي در دستور كار است كه وزارت آموزش و پرورش را مكلف مي‌كند تا پايان سوم دبستان مبحث روخواني، تا پايان پنجم دبستان مبحث روانخواني و تا پايان سوم راهنمايي مبحث فهم قرآن كريم بين دانش‌‌آموزان الزامي شود که درصورت اجرا، انقلاب بزرگي در حوزه قرآن پديد خواهد آمد.

 مشاور قرآني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي چندی پیش در سفر به استان خراسان جنوبي و بازديد از مؤسسات قرآني اين استان با حضور در شهرستان فردوس در جريان فعاليت‌هاي قرآني كانون‌هاي اين شهرستان قرار گرفت.

خواجه‌پيري در این دیدار یادآور شد: قرآني شدن جامعه، هزينه‌هاي اجتماعي را كاهش مي‌دهد، بنابراین باید بالاترین موقوفات در حوزه قرآن باشد. در این حوزه مانند ساير حوزه‌ها به خيرين احتياج است، هرچند همه علاقه‌مند به قرآنند، اما بايد فرهنگ كمك به مراكز قرآني در كشور نهادينه شود و در اين ميان وظيفه ائمه جمعه بيشتر است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط