چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۵
اولين كتاب جامع قايق‌راني منتشر شد

كتاب «قايق‌راني» اثر جابا سانتو(مدير فني فدراسيون جهاني قايق‌راني) با ترجمه مرتضي حجت شمامي(مسوول امور بين‌الملل فدراسيون قايق‌راني و اسكي روي آب) همراه با ارايه اطلاعات و معرفي رشته‌هاي مختلف قايقراني منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با توجه به اين مطلب كه منابع مكتوب در رشته قايقراني به زبان فارسي محدود است و چنين منابعي مي‌تواند براي مربيان و ورزشكاران نيازي اصلي به حساب آيد، اين كتاب مي‌تواند براي اهالي ورزش قايقراني و دانشجويان رشته تحصيلي تربيت بدني موثر واقع شود.

اثر حاضر در 29 فصل طراحي شده است كه از جمله آن مي‌توان به تعريف قايقراني، ويژگي‌هاي جسماني ورزشكاران سطح بالا، هيدروديناميك قايق‌راني،‌ كاياك و كانو، اصول تمرين و روش‌هاي تمرين، طراحي برنامه تمرين و قوانين و مقررات اشاره كرد.

در مقدمه الريش فلدهف(رييس فدراسيون جهاني قايق‌راني) آمده است: «با چاپ دوم كتاب قايق‌راني، فدراسيون جهاني قايق‌راني بر آن شد تا رشته قايق‌راني آب‌هاي آرام را در سراسر جهان بسط و گسترش دهد. اثر حاضر مي‌تواند كمكي باشد براي مربيان، ورزشكاران و فدراسيون‌هاي ملي كه در زماني كوتاه، در برنامه‌هايشان پايه‌ريزي كنند.»

در قسمتي از مقدمه مولف آمده است: «متاسفانه ورزش جهاني، به ويژه قايق‌راني به لحاظ منابع تخصصي به خصوص كتاب‌هاي فني كاستي‌هايي دارند، اين كتاب با آوردن حقايق عملي قايق‌راني به همراه منابع محكم علمي مي‌تواند براي گسترش قايق‌راني، راهنمايي ورزشكاران مبتدي، قايقرانان، مربيان با تجربه و حتي كساني كه تجارب طولاني يا دانشي در زمينه رشته آب‌هاي آرام قايق‌راني ندارند، مورد استفاده قرار گيرد.»

در قسمتي از مقدمه مترجم نيز آمده است: «مسابقات رشته ورزشي قايق‌راني به رغم مفرح بودن آن، از اين پيشرفت‌ها مستثنا نبوده و دستاورد آن دستيابي به ركورد‌هاي ورزشي غير قابل تصور است. از اين رو، بهتر آن است كه قايق‌راني به مثابه علم قايق‌راني در نظر آيد. همچنين نه تنها شايسته است كه مربيان عالي رتبه جهان را به خدمت گماريم، ‌بلكه در ترجمه كتاب‌ها و آموزه‌‌هايي از اين دست نيز بيش‌تر همت كنيم.»

كتاب «قايق‌راني» از سوي انتشارات كميته ملي المپيك و فدراسيون قايق‌راني و اسكي روي آب جمهوري اسلامي ايران در شمارگان 2000 نسخه، 584 صفحه و قيمت 60000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط