سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۹
عزاداري غير مسلمانان براي امام حسين(ع)

نويسنده كتاب «امام حسين(ع) در جهان» با بيان اين كه اين اثر ملل مسلمان و غير مسلمان را از يكديگر تفكيك نكرده است، گفت: موضوع جالب توجه اين تحقيق، آداب و رسوم غير مسلمانان از جمله مسيحيان، زرتشتيان و حتي بوداييان در ايام سوگواري سالار شهيدان است.

صفيه رضايي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايرن(ايبنا)، با اشاره به مراسم عزاداري در يكي از روستاهاي قاره آفريقا گفت: نكته جالب توجه درباره مردم اين روستا، عزاداري آنها براي اباعبدالله‌الحسين(ع) به رغم آشنا نبودن آنان از ديني به نام اسلام است.

وي افزود: يكي از مبلغان، هنگام عبور از اين روستا به صورت اتفاقي متوجه عزاداري مردم آن براي دهه محرم، بدون قرائت قرآن و نوحه‌هاي اسلامي مي‌شود. وي پس از آگاهي از بي اطلاعي مردم روستا از وجود دين اسلام، شروع به معرفي اسلام مي‌كند و به اين گونه تمامي مردم روستا به اين دين آسماني مي‌گروند. 

نويسنده كتاب «امام حسين(ع) در جهان» دليل نوشتن اين كتاب را وجود ارزشمند سالار شهيدان دانست و گفت: به اعتقاد من يكي از راه‌هاي پيشرفت و گسترش اسلام در جهان، شخصيت و قيام امام حسين(ع) و تحقيق درباره شخصيت ايشان و چگونگي گسترش پيام‌ها و موفقيت قيام عاشورا در جهان است.

وي با اشاره به ديگر اهداف خود براي نگارش اين اثر گفت: آشنايي با سنت‌هاي اقوام مختلف، علاوه بر آشنايي ملت‌ها با آداب و رسوم يكديگر، سبب ايجاد روابط مؤثر فرهنگي در ميان ملت‌هاي جهان و نزديك شدن آنها به يكديگر است.

وي درباره تحقيقات انجام شده‌اش براي تاليف اين اثر گفت: با توجه به اشتغال در سازمان فرهنگ و ارتباطات قم و ارتباط مستقيم با افراد ديگر ملل و همچنين مبلغاني كه براي تبليغ دهه محرم و ماه رمضان به ساير كشورها اعزام مي‌شوند، تا حدودي توانستم با مصاحبه و استفاده از گزارش‌هاي آنان، اطلاعاتي در اين زمينه به دست آورم و براي تكميل دانسته‌هاي خود نيز به كتاب‌ها و پايگاه‌هاي اينترنتي مراجعه كردم.تحقيق درباره اين كتاب حدود دو سال به طول انجاميد.

رضايي افزود: از ديگر فوايد اين كتاب، آماده‌سازي مبلغان براي تبليغ دهه محرم در ساير كشورهاست، زيرا اين افراد در صورت شناخت آداب و رسوم هر ملت، بهتر مي‌توانند با عزاداران ارتباط برقرار كنند و راه‌هاي مؤثرتري را براي تبليغ در پيش گيرند.

كتاب «امام حسين(ع) در جهان» از سوي انتشارات سبط‌النبي در شمارگان 3000 نسخه، 236 صفحه و بهاي 30000 ريال تا پايان اين هفته راهي كتاب‌فروشي‌ها مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط