پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۰
داستان پيروزي زنان بر سختي‌ها

كتاب «جايي براي زنان روي قله آناپورنا» اثر «آرلن بلام» و ترجمه رحيم دانايي از سوي انتشارات روان تجديد چاپ شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب در 21 فصل به ارايه مراحل صعود و مقابله با سختي‌هاي صعود مي‌پردازد که از جمله فصل‌هاي آن، گردنه فرانسوي، خدايان كوه، توفان و بهمن، حمله به قله و جايي براي زنان، است.

در قسمتي از مقدمه کتاب آمده است: «آناپورنا براي من به صورت تصويري از سختي‌ اهداف مهم درآمده است. تلاش براي انجام چنين اهدافي باعث مي‌شود تا تمام توانايي خود را به كارگيريم و نهايت تلاش خود را بكنيم. اما هنوز در دنيا آناپورناهاي زيادي هستند كه بايد صعود شوند، مثل حفاظت از محيط زيست، كاهش فاصله بين فقير و ثروتمند، بدست‌ آوردن و تهيه حداقل امكانات براي كساني كه روي اين سياره زندگي مي‌كنند و پرورش بچه‌هاي خودمان براي زندگي كردن با عشق و ارزش‌هاي صحيح.»

در پايان كتاب آمده است: «اين كتاب فقط شرح صعود به كوهي بلند و خطرناك نيست، بلكه داستان تلاش جمعي از شجاع‌ترين زناني است كه با اتكا به اراده و سرسختي خود براي رسيدن به هدف تلاش مي‌كنند.»

كتاب «جايي براي زنان برروي قله آناپورنا» در شمارگان 3000 نسخه، 232 صفحه و قيمت 22000 ريال از سوي انتشارات روان تجديد چاپ و در بيست ‌و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران ارايه شده است. 

بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران تا 26 ارديبهشت با حضور ناشران داخلي و خارجي در مصلاي امام خميني(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط