سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
این‌طوری پول‌دار نمی‌شوی

کتاب «این‌طوری پول‌دار نمی‌شوی» از مجموعه «آموزش سواد مالی؛ سطح سه» نوشته استفانی گرین با ترجمه گروه ترجمه آکادمی هوش مالی از سوی انتشارات قدیانی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سواد مالی مجموعه‌ای از دانش‌ها، مهارت‌ها، گرایش‌ها و رفتارهای مالی است که افزایش آن، رشد اقتصادی فرد و جامعه را در پی خواهد داشت. آکادمی هوش مالی، مرکزی علمی، وابسته به شرکت دانش‌بنیان پارت و متمرکز در حوزه سواد مالی است.

مهم‌ترین مأموریت آکادمی، پژوهش و تولید آثار ارزشمند، علمی و کاربردی بر پایه «استانداردهای آموزش سواد مالی» است. این استانداردها مشخص می‌کند هر فرد، در چه مقطع سنی می‌تواند و باید کدام یک از مفاهیم سواد مالی را فراگیرد و به کار ببندد. محتوای آموزشی در قالب‌های گوناگون بر اساس همین استانداردها تولید و طبقه‌بندی می‌شوند.

بررسی‌های تاریخی نشان می‌دهد حرکت‌های بزرگ و تأثیرگذار، از مشارکت همه‌جانبه و هم‌دلانه سازمان‌های موفق و تراز اول در بخش‌های گوناگون شکل گرفته‌اند. نهضت ترویج سواد مالی هم نیازمند نقش‌آفرینی برترین نهادهای تخصصی کشور است.

در کتاب «این‌طوری پول‌دار نمی‌شوی» همان‌طور که از نام آن پیداست، بچه‌ها یاد می‌گیرند که چگونه پول به‌دست بیاورند. این کتاب در هشت فصل و برای رده سنی دوره اول دبیرستان نوشته شده است. فرض کنید چه کیفی داشت اگر یک کت جادویی با جیب‌های پر از پول داشتیم که هرچقدر خرج می‌کردیم، باز قل قل می‌کرد و از توش پول فواره می‌زد بیرون! اما حیف که از این کت‌ها ففط توی فیلم‌ها پیدا می‌شود.

اوئن هم اولش فکر می‌کرد می‌شود همین‌طور بی‌زحمت پول درآورد؛ اما مادرش به هر زحمتی که بود به او فهماند برای رسیدن به هر خواسته ریز و درشتی باید کار کند، سختی بکشد و حتی گاهی شرشر عرق بریزد. اوئن راه‌های زیادی را برای رسیدن به پول امتحان کرد و آخر سر فهمید وقتی کاری را انجام بدهد که دوست دارد، هم به خواسته‌هایش می‌رسد و هم زحمت را به لذت تبدیل می‌کند.

چرا که یک شب پدر اوئن به او یک راز بزرگی گفت و آن هم این بود که «اگر برای باقی عمرت کاری را که عاشقش هستی انجام بدهی، خوشحال خواهی بود. اگر زیاد تمرین کنی و حسابی در کارت ماهر بشوی، مردم حاضرند برایش به تو پول بدهند. این‌جوری، با انجام کاری که دوست داری، خرج زندگی‌ات را درمی‌آوری و این دیگر احساس کار و زحمت ندارد، مثل سرگرمی است.».

استفانی گرین نویسنده کتاب‌های بسیاری برای خوانندگان جوان است، از جمله کتاب‌های محبوب Owen Foote و سه رمان قبلی درباره سوفی هارتلی و همچنین تعدادی کتاب دیگر برای کودکان. گرین که فارغ‌التحصیل برنامه MFA در زمینه نوشتن برای کودکان در کالج ورمونت است، در دورهام، کارولینای شمالی زندگی می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
اوئن روبه‌روی مادرش دست‌به‌سینه ایستاد.
«یک‌چیزی ازتان می‌خواهم.»
مادر گفت: «پول؟»
«نه. می‌شود من و جوزف دوربین فیلم‌برداری را قرض بگیریم؟»
مادرش پرسید: «چطور؟»
اوئن گفت: «فعلا نمی‌توانم بگویم. اول باید تمرین کنیم. حالا می‌شود؟»
مادر گفت: «به گمانم بشود؛ ولی من یا بابات باید نظارت داشته باشیم. از چه چیزی می خواهید فیلم‌برداری کنید؟»

انتشارات قدیانی کتاب «این‌طوری پول‌دار نمی‌شوی» نوشته استفانی گرین را با ترجمه گروه ترجمه آکادمی هوش مالی در ۱۰۴ صفحه، شمارگان دو هزار و ۲۰۰ نسخه و به بهای ۳۵ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها