سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۱
فردا؛ افتتاح نشست سالانه سواربيكا در كتابخانه ملي

مراسم افتتاح نشست سال 2009 شعبه جنوب و غرب آسياي شوراي جهاني آرشيو (سواربيكا) صبح چهارشنبه (16 ارديبهشت) در ساختمان گنجينه اسناد ملي برگزار مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين نشست همزمان با  17 ارديبهشت، روز اسناد ملي، به مدت دو روز با حضور مشاور فرهنگي رييس جمهور و رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران برگزار  مي‌شود.

علي‌اكبر اشعري در اين نشست به عنوان رييس سواربيكا و روساي آرشيو ملي كشورهاي هندوستان، پاكستان، نپال، بوتان و نمايندگاني از شوراي جهاني آرشيو (ايكا) حضور خواهند داشت.

بیش از یک دهه است که ایران حضوری جدی در این اجلاس نداشته و این کنفرانس را میزبانی نکرده و تنها در سال‌های 1989 و 1997 میزبان آن بوده است، در حالی که کشورمان ريیس شعبه منطقه جنوب و غرب آسیای شورای جهانی آرشیوهاست. 

اواسط سال جاری میلادی هیاتی از ایران به ریاست علی اکبر اشعری در اجلاس 2007 ایکا در کوالالامپور مالزی حضور یافت و در حاشیه این اجلاس، پیشنهاد خود را برای میزبانی اجلاس آتی مطرح کرد که مورد موافقت اعضا قرار گرفت و تصمیم بر این شد که اجلاس آتی در ایران برگزار شود.

 در حاشيه اين نشست نيز همايش ملي (آرشيو براي همه) با حضور كارشناسان و پژوهشگران علوم اسنادي و اطلاع‌رساني از كشورمان و ديگر كشورها در محل گنجينه اسناد ملي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران برگزار مي‌شود.

اين برنامه ساعت 30/8 صبح فردا (چهارشنبه) در ساختمان گنجينه اسناد ملي به نشاني بزرگراه حقاني،‌ ابتداي خيابان كوشا، مقابل ورزشگاه شهيد كشوري انجام مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط