پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
اعزام کاروان پیک امید به مناطق کم برخوردار کردستان/ مسابقه ادبی پنجره آرزوها برگزار می‌شود

کردستان _ مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با اعلام برنامه‌های هفته کودک در استان گفت: اعزام کاروان پیک امید به مناطق کم‌برخوردار و برگزاری مسابقه ادبی پنجره آرزوها از جمله این برنامه‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در سنندج، حمیدرضا گوهری ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اظهار کرد: برنامه‌های هفته ملی کودک به منظور توجه به حقوق کودکان و برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط زندگی آنان همزمان با سراسر کشور از ۱۵ الی ۲۱ مهرماه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی متولی کودک برگزار می‌شود.

وی کودکان را  سرمایه ارزشمند هر جامعه دانست و افزود: هفته ملی کودک با هدف جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز و با شعار محوری «کودکی بهتر، زندگی بهتر» برگزار می‌شود.

مدیر کل کانون استان کردستان ادامه داد: هفته ملی کودک در استان کردستان با شادپیمایی عروسک‌های غول‌پیکر از میدان آزادی سنندج به طرف میدان انقلاب ساعت ۱۶ روز ۱۵ مهرماه  آغاز می‌شود.

گوهری با اشاره به برنامه‌های هفته کودک عنوان کرد: در این هفته، اقدامات و فعالیت‌هایی از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط انجام می‌شود تا مسائل مربوط به کودکان مورد توجه قرار گیرد و بر همین اساس ویژه برنامه‌هایی از سوی کانون  پیش‌بینی شده است که از مهمترین آن می‌توان به دیدار اعضای موفق کودک و نوجوان استان با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار اعضا و مربیان کانون استان کردستان با استاندار کردستان، عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در مراکز کانون همزمان با ۱۶ مهر روز جهانی کودک و اعزام کاروان پیک امید به مناطق کم برخوردار اشاره کرد.
 
وی همچنین گفت: روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه با همکاری سازمان های و ادارات مرتبط با حوزه کودک در آبیدر پارک ۲۸ دی سنندج جشن خانوادگی پرواز بادباک‌ها همراه با نمایش و دیگر برنامه‌های شاد و متنوع ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود که امیدوارم خانواده‌ها لحظات خوبی را در کنار فرزندان خود سپری کنند و خاطرات ماندگاری را از این جشن در ذهنشان به یادگار بماند. 

مدیرکل کانون استان کردستان همچنین برپایی نمایشگاه اعضا کودک و نوجوان در ۲۱ مرکز ثابت سطح استان و آمادگی برای بازدید کودکان و نوجوان، برپایی کارگاه قصه گویی، نقاشی، سفالگری، کاردستی، نمایشگاه نقاشی رنگ شادی، مسابقه ادبی پنجره آرزوها و پخش نمایش فیلم را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در استان کردستان نام برد.

گوهری هدف از اجرای این برنامه‌ها را علاوه بر جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز، هم‌گرایی و هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای فعال حوزه‌ی کودک، ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالان این‌حوزه به‌ویژه کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری، معرفی کانون و ظرفیت‌های آن به جامعه به‌ویژه خانواده‌ها و اولیای تربیتی دانست.

وی یادآوری کرد: بر اساس روز شمار این هفته، ۱۵مهر، روز کودک، صلح، امنیت،محیط زیست، ۱۶ مهر، کودک، زندگی، سلامت، رشد، ۱۷ مهر کودک، مشارکت، آگاهی، شکوفایی، ۱۸ مهر، کودک، خانواده، هویت، عدم تبعیض، ۱۹ مهر، کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت، ۲۰ مهر، کودک، گذشته، حال، آینده و ۲۱ مهرماه، کودک، رفاه، بهزیستی، دسترسی برابر نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها