چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
ورود کتابخانه روستایی «امیرکبیر» به عرصه کسب‌وکار

زنجان- کتابدار کتابخانه روستایی «امیرکبیر» استان زنجان گفت: برگزاری کارگاه‌های ویژه کسب و کار باعث امیدآفرینی و افزایش سطح اشتغال بانوان در عمیدآباد شد.

الهه سرداری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان در استان زنجان از نتایج مثبت برگزاری کارگاه‌های ویژه کسب‌وکارهای کوچک و خانگی در کتابخانه خبر داد و گفت: برگزاری این کارگاه‌های آموزشی باعث افزایش سطح اشتغال بانوان در روستای عمیدآباد شد.
 
سرداری با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های اشتغالزایی از سال ۱۳۹۳ در کتابخانه امیرکبیر آغاز شد، گفت: ما زمانی شروع به برگزاری این کارگاه‌ها کردیم که استفاده از فضای مجازی و سایر منابع محدودیت داشت و اطلاعات کمتری در دسترس عموم علاقه‌مندان بود.
 
وی با اشاره به استقبال عموم مردم روستای عمیدآباد از این کارگاه‌ها، افزود: تاکنون بیش از ۱۵ کارگاه و دوره‌ آموزشی از قبیل شیرینی‌پزی، چرم‌دوزی، آشپزی، سفره‌آرایی و... برگزار کرده‌ایم که خوشبختانه تمامی این کارگاه‌ها با استقبال اهالی مواجه شده است.
 
کتابدار کتابخانه امیرکبیر عمیدآباد ادامه داد: برگزاری این کارگاه‌ها باعث افزایش سطح اشتغال بانوان شده و علاقه‌مندان توانستند با راه‌اندازی کسب‌وکار خود به درآمدزایی و سود برسند.
 
سرداری با بیان اینکه توانمندسازی بانوان روستا یکی از اهداف اصلی ما بوده است، خاطرنشان کرد: مادران و بانوان درصد قابل توجهی از جمعیت روستا را تشکیل می‌دهند و از ابتدا آموزش و ارتقای مهارت بانوان برای ما اهمیت داشت.
 
این کتابدار در ادامه اظهار کرد: پرداختن به مقوله کسب‌وکارهای کوچک در کتابخانه‌های عمومی باعث اقبال عموم مردم به کتابخانه‌ها و رشد و توسعه اقتصاد کشور می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر چند تن از بانوانی که در این دوره‌ها شرکت داشتند، کسب‌وکار کوچک خود را در خانه راه‌اندازی کرده‌اند و علاوه بر روستاها و شهرستان‌های مجاور، به صورت برخط نیز فروش و ارسال محصول به سراسر کشور دارند.
 
سرداری در پایان عنوان کرد: با توجه به استقبال و پیگیری عموم مردم، در نظر داریم با هدف اشتغالزایی و ایجاد کسب‌وکارهای محلی، کارگاه‌های بیشتری در کتابخانه برگزار کنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها