دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
اجرای برنامه‌های ترویجی و تبیینی در محلات مزین به نام شاعران و صاحبان قلم در دستور کار قرار گرفت

گلستان- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی گفت: در محلاتی که مزین به نام شاعران و صاحبان قلم به دنبال اجرای برنامه‌های میدانی ترویجی و تبیینی هستیم.

جواد قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، ضمن تبریک 27 شهریورماه روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار به صاحبان قلم و فعالان شعر و ادب استان گلستان، گفت: شعر و ادب جلوه نما و میراث دار فرهنگ، هویت، تمدن و زیست‌بوم یک سرزمین است و شعر فارسی در این میان، هویت فرهنگی ایران را به نحو مطلوب و متعالی در خود جای‌داده است.

وی با اشاره به اینکه هنر شعر همچنین می‌تواند هویت‌ساز فرهنگی در هر ملتی باشد و ضرورت دارد به این مهم توجه ویژه‌ای شود، افزود: شعر همواره در فرهنگ ایران‌زمین، آیینه تمام نمای هویت، تاریخ و اجتماع بوده و پیوندی ناگسستنی بازندگی مردم در طول تاریخ تا به امروز داشته و دارد و ما وظیفه‌داریم ضمن تبیین این میراث ماندگار، همواره در توسعه همه‌جانبه و زنده نگاه‌داشتن آن ثابت‌قدم باشیم.

جواد قربانی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای شش‌ماهه دوم سال در حوزه شعر و ادب و مفاخر این حوزه گفت: با حسن نظر و سلیقه مسئولان فرهنگی و شهری، نام چندین کوی و برزن و شهرک در شهرستان گرگان و حتی در دیگر شهرستان‌های استان سال‌هاست که مزین به نام شاعران و صاحبان قلم بوده که به‌عنوان نمونه می‌توان به وجود شهرک‌هایی در شهرستان گرگان بانام‌هایی چون شهریار، جامی، حافظ، سعدی، فردوسی و مولوی اشاره کرد.

وی افزود: در همین راستا بر آن شدیم که باهم افزایی دیگر دستگاه‌های دغدغه مند بتوانیم در مناسبت‌های تقویمی ویژه این شاعران یا دیگر رویدادها، برنامه‌های فرهنگی و هنری را به‌صورت میدانی باهدف معرفی مفاخر و مشاهیر شعر و ادب به‌خصوص برای اهالی محل و نسل جوان اجرا کنیم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ادامه، گفت: از سال گذشته برنامه تجلیل و تقدیر از مفاخر و نام‌آوران فرهنگ و هنر و ادب استان را آغاز کرده‌ایم و بر خود وظیفه می‌دانیم این مهم را تا پایان سال با تجلیل از دستکم 2 چهره نامدار استان ادامه دهیم و در برنامه ثابت سالیانه خود بگنجانیم.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌ریزی اولیه به‌منظور برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان هم‌زمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی در سال جاری در دستور کار قرار داده‌ایم و بنا داریم پس از چند سال وقفه در برپایی نمایشگاه به دلیل کرونا و برخی مسائل دیگر، بار دیگر نمایشگاهی با تخفیف‌های مناسب در استان گلستان برپا کنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها