دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
تلاش برای کشف و پرورش استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان

ایلام- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: یکی از اهداف مهم تشکیل محافل ادبی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، کشف استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان است که به دنبال پویایی و پرورش این استعدادها هستیم.

سمیه حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)در ایلام گفت: یکی از اهداف مهم تشکیل محافل ادبی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، کشف و پرورش استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان است و آشنایی گروه مخاطب کودک و نوجوان با ادبیات کهن، ادبیات بومی و محلی و حتی جریان ادبیات پایداری، از جمله اولویت‌های اصلی ما در برنامه‌های فرهنگی و ادبی است و در حقیقت مخاطبان اصلی محفل ادبی پروین این اداره‌کل، کودکان و نوجوانان هستند.

حیدری اضافه کرد: در راستای کشف استعداد و پرورش توانایی‌های ادبی کودکان و نوجوانان از مهین امیدیان، دانش آموخته رشته ادبیات و پژوهشگر حماسه‌سرایی دعوت کرده‌ایم  تا دبیری محفل فعالیت‌های ادبی پروین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام  را به عهده بگیرد.
 
وی با اشاره به فعالیت محفل ادبی پروین در این اداره‌کل ادامه داد: سه ماه از تأسیس این محفل می‌گذرد و در کارگاه‌های شاهنامه‌خوانی اولویت ما توجه به مبحث پوشش عفاف و حجاب زنان در شاهنامه بوده، در این راستا اشعاری از شاهنامه انتخاب و به بچه‌ها آموزش داده شده و این کارگاه‌ها در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور امسال به طور منظم در سالن جلسات اداره‌کل برگزار شده است.

وی افزود: در راستای تعمیق باورهای دینی، اشعاری در مدح خاندان رسول اکرم(ص) و حضرت علی(ع) از شاهنامه به کودکان آموزش داده شد که به مناسبت عید سعید غدیر خم دو نفر از اعضای این محفل پرهام امیدیان و بردیا گچی در مصلای شهر ایلام از طرف این اداره‌کل ابیاتی از شاهنامه را برای حاضران قرائت کردند.

وی در پایان گفت: در ایام محرم و شورحسینی، هیئت فرزندان عاشورایی را جهت تعمیق باورهای دینی در نوجوانان تشکیل داده شد و محتوای ادبی برای این نوجوانان که توسط ندا شاه‌محمدی از استان البرز فراهم شده‌بود، در اختیار کودکان قرار داده شد و با پیگیری و آموزش مداوم، نقل‌های عاشورایی را به آنها آموزش دادیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها