یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
«دانه سیب» کتابی با آموزه‌های انتظار فرج امام‌ زمان(عج)

همدان - یک نویسنده کودک و نوجوان گفت: کتاب «دانه سیب» کتابی همراه با آموزه‌های انتظار برای فرج امام‌ زمان(عج) است که چگونه باید انتظار کشید و چگونه باید در این راه صبوری کرد.

فاطمه بگزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در همدان، با بیان اینکه کتاب «دانه سیب» داستانی برای کودکان سنین ۷ تا ۱۰ سال نگارش شده است، افزود: موضوع کتاب انتظار فرج امام‌ زمان(عج) است که به صورت غیرمستقیم برای کودک بیان می‌شود.

وی بیان کرد: در این داستان سختی‌های رویش یک‌ دانه در زیر زمین که باید انتظار رویش آن را کشید، به تصویر کشیده شده است.

یک نویسنده کودک و نوجوان با اشاره به اینکه دانه مسافتی سخت، تاریک و بی‌آب را انتظار می‌کشد تا به رویش و دیدن خورشید و استشمام هوای تازه برسد، گفت: داستان به کودک نشان می‌دهد که در انتظار فرج باید کوشا بود و در راه رسیدن به فرج، در زمینه انتظار باید کار کرد و دیگران را نیز تشویق به این کار کرد و بی‌‌نهایت صبور بود.

وی با تاکید بر اینکه در این داستان مفهوم فرج به کودک نشان داده شده است، گفت: خانواده‌ها با تهیه این کتاب کمک شایانی به فرزندان خود می‌کنند زیرا هزینه این کتاب‌ها کم است و به شدت می‌تواند ذهن کودک را درباره مفهوم انتظار باز کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: دانه سرش را پایین انداخت و سوال کرد: حالا چیکار کنم؟ من هیچ‌ کدومشون رو ندیدم. باد بهم گفته: باید منتظر باشی.

موش‌کور به دانه نزدیک‌تر شد و جواب داد: من یه راه حل خوب بلدم که الکی منتظر نباشی. بهتره اجازه بدی که من بخورمت! اگه اینجا بمونی اذیت می‌شی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها