یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
پویش کتابخوانی هوارنشینان در روستای «بیساران» به کار خود پایان داد

کردستان - مراسم اختتامیه پویش کتابخوانی هوارنشینان با تقدیر از برگزیدگان این پویش در کتابخانه عمومی شهید ملامحمد ذبیحی روستای بیساران شهرستان سروآباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در سروآباد، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان یکشنبه در این مراسم که با استقبال گسترده روستاییان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره اقدامی تحسین آمیز و خلاقانه از سوی کتابدار روستای بیساران بوده است.

معصومه حسنی خونسار عنوان کرد: خوشبختانه برگزاری پویش هوارنشینان در روستای بیساران از سوی مردم روستا و به ویژه کودکان و نوجوانان با استقبال مواجه شد و این امر نقش مهمی در راستای ترویج کتابخوانی دارد.
 
وی با تاکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در دوران کودکی، بیان کرد: کودکان به عنوان آینده‌سازان کشور نیازمند توجه ویژه در این حوزه هستند و با تربیت کودکان کتابخوان و علاقمند به مطالعه می‌توان به توسعه فرهنگی کشور بیش از پیش کمک کرد.

حسنی خونسار با بیان اینکه ترویج مطالعه در میان کودکان و نوجوانان از اولویت‌های مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، افزود: راه اندازی بخش ویژه کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی و اجرای برنامه‌های جذاب و پرمخاطب با بهره‌مندی از کتابداران متخصص از اقدامات مهم این نهاد فرهنگی است.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اضافه کرد: استفاده از کتابداران خلاق و متخصص به منظور ترویج فرهنگ مطالعه در میان کودکان و نوجوانان امری مهم و مورد توجه در این نهاد فرهنگی است.

مسئول و کتابدار کتابخانه عمومی شهید ملامحمد ذبیحی روستای بیساران نیز در این آئین، گفت: اجرای پویش کتابخوانی هوارنشینان در روستای بیساران در نتیجه حضور خانواده‌های روستا در باغات و زمین‌های کشاورزی با آغاز فصل تابستان انجام گرفت.

نوری شهابی عنوان کرد: خوشبختانه ایده برگزاری پویش با حضور بنده به عنوان کتابدار کتابخانه در باغات و زمین‌های کشاورزی در میان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در روستا با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و پس از آن برگزاری برنامه‌های متنوع با محوریت کتاب و کتابخوانی آغاز شد.

وی بیان کرد: برگزاری پویش از نیمه دوم تیرماه آغاز شد و خوشبختانه کودکان و نوجوانان روستای بیساران در اجرای پویش همکاری و همراهی بسیار خوبی با بنده داشتند و مشتاقانه به اجرای برنامه ها کمک کردند.

شهابی گفت: تصویربرداری و ضبط فیلم برنامه‌های پویش کتابخوانی هوارنشینان در روستای بیساران به منظور انتشار در شبکه‌های اجتماعی یکی از اقداماتی بود که بازخورد بسیار خوبی در سطح کشور به همراه داشت.

مسئول و کتابدار کتابخانه عمومی شهید ملامحمد ذبیحی روستای بیساران با اشاره به نقش تاثیرگذار اهالی روستا در توسعه فعالیت‌های کتابخوانی، یادآوری کرد: خوشبختانه مردم روستای بیساران بسیار به کتاب و کتابخوانی علاقمند هستند و این امر سبب شده است که برنامه‌های این نهاد فرهنگی به خوبی و با استقبال عمومی انجام گیرد.

در پایان آئین اختتامیه پویش کتابخوانی هوارنشینان از 35 عضو فعال در کتابخانه عمومی شهید ملامحد ذبیحی با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای ارزنده تجلیل به عمل آمد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها