سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) در قم به کار خود پایان داد

قم- دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع)  با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم،  معاون هنر و رسانه و فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سه‌شنبه شب در مراسم اختتامیه دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع)  که در ساختمان ستاد دفتر تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، گفت: سوگواره ملت امام حسین(ع) دومین دوره خود را پشت سر گذاشت. این دوره به‌خاطر ازدیاد تولیدات با محوریت معارف سیدالشهدا راه‌اندازی شد.
 
مسعود معینی‌پور افزود: ما بنا داریم در این سوگواره، مجموعه تولیدات در فضای مجازی شکل گیرد و ساماندهی شود تا هم‌افزایی اتفاق بیفتد و الگوهای برتر تقویت و ترویج شوند.
 
وی تاکید کرد: حمایت از ایده‌های برتر و ارتقای کمی و کیفی فضای مجازی پیرامون معارف اهل بیت(ع) هدف اصلی سوگواره ملت امام حسین(ع) است.

معینی‌پور اضافه کرد: حمایت از ایده‌های برتر در عرصه فضای مجازی پیرامون شبهات دینی و نیازهای فکری و معرفتی در داخل و خارج از کشور، باعث می‌شود تا مدیران فرهنگی در عرصه پاسخگویی به شبهات یک قدم جلوتر از معاندان باشد.

وی پیشنهادی برای جشنواره در سال‌های آتی داد و یادآور شد: جا دارد سوگواره ملت امام حسین(ع)منحصر به محرم و عاشورا نباشد بلکه تمام مناسک اهل بیت (ع) را بر اساس اقتضائات سنی مخاطبان در بر بگیرد.

معینی‌پور تصریح کرد: بحران محتوا در گذشته یکی از مشکلات اساسی فعالان مذهبی در فضای مجازی بود که برگزاری چنین جشنواره‌هایی تا حدودی این مشکل را برطرف کرده است.

معاون هنر و رسانه و فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با آمار آثار رسیده به دبیرخانه اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته حدود  ۱۷ هزار اثر به دبیرخانه سوگواره ارسال شده است. که از این میان 1300 اثر متنی، 4 هزار اثر گرافیکی، 2900 اثر تصویری، 190 اثر خبری، 500 اثر رادیویی، 4 هزار معرفی کنشگر و 4 هزار مشارکت در پویش‌های جانبی بوده است.

به گزارش ایبنا، دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع)  دارای ۶ بخش متون ادبی، رسانه‌های تصویری، رسانه‌های خبری، صوت و رادیو، کنشگری عاشورایی و گرافیک بود و در پایان با اعلام ۶۴ نفر برتر و ۳۲ نفر شایسته تقدیر به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها