سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
راه روشن نوجوانان «گریوانی» با کتاب/ امام جماعتی که نسل جوان را به مسجد جذب کرد

خراسان شمالی- برنامه‌های کانونی در مسجد و کتابخانه روستای گریوان بجنورد که با هدایت امام جماعت روستا اجرا شده است، باعث شده کودکان و نوجوانان در مسیر روشن کتاب و فرهنگ قرار گیرند و به مسجد جذب شوند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): روستای گریوان، ۴۵ کیلومتر از مرکز شهر بجنورد فاصله دارد، جاده‌ای کوهستانی با آسمانی پوشیده از برگهای سپیدار و گردو که دورنمایی سبز را در اولین پیچ‌ها به نگاه دقیق تماشا می‌سپرد.
 
روستایی که اهالی در جمله‌هایشان، وقتی خودشان را معرفی می‌کنند، کمتر پیش می‌آید که «گریوانی» نام‌خانوادگی‌شان نباشد.
 
روستا دو مسجد بزرگ دارد؛ مسجد جامع و مسجد صاحب الزمان (عج) و هر مسجد تشکیلاتی و کانون فرهنگی هنری مجزایی را در دل خود جا داده است.
 
این مساجد دو کانون با نام‌های کانون فرهنگی هنری «شهدای گریوان» و «مهدی یاوران» دارد.
 
در رابطه با فعالیت‌های این دو کانون با حجت‌الاسلام پاکدامن مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی گفت‌وگو کردیم.
 
حجت‌الاسلام پاکدامن گفت: امام جماعت پرتلاش روستای گریوان، با همکاری دوکانون مسجدی این روستا، با تعامل و همراهی موفق به برگزاری جلسات کتابخوانی، قرآنی و اوقات فراغت شد.
 
وی اظهار کرد: امام جماعت این روستا حجت‌الاسلام گریوانی است که با کمک طرح تابستانی «مسجد،کانون نشاط » راه روشنی را به کودکان و نوجوانان و دانش آموزان نشان داده‌اند.
 
پاکدامن افزود: با کتابخانه تازه تاسیس شده در این روستا جلسات کتابخوانی و کارگاه‌های با موضوعات مختلف در این کتابخانه برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: علاقمندان و دانش‌آموزان مدرسه شهید گریوانی روستا با همراهی مدیر کانون مهدی یاوران، یوسف گریوانی، و حدیث گریوانی مدیر کانون شهدای گریوان و فریده گل حسنی کتابدار کتابخانه عمومی روستا که به تازگی راه‌اندازی شده است؛ توانسته‌اند فضای آموزشی و فرهنگی مناسبی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کنند.
 
پاکدامن با اشاره به فعالیت‌های علاقمندان کانون مساجد بیان کرد: بسیاری از فعالیت‌ها و کارگاه‌های آموزشی با موضوعات متنوع از جمله قرآنی و هنری در دو مکان مسجد و کتابخانه برگزار می‌شود.
 
پاکدامن تصریح کرد: فعالیت‌های کانون مساجد در دو محل کتابخانه و مسجد در فصل تابستان در روستای گریوان توانسته ۹۰ کودک و نوجوان را در رده‌های سنی بین ۷ تا ۱۴ سال دور خود جمع کند.
 
وی با بیان اینکه مسجد و کتابخانه دو مکان اصلی برگزاری کلاس‌ها بود، گفت: مسجد و حسینیه، مدرسه، کتابخانه، سالن ورزشی روستا محل‌های آموزش علاقمندان بوده است که ۷ مربی خانم و آقا در این کلاس‌ها به آموزش پرداختند.
 
پاکدامن گفت: بعد از بازدیدهای حوزه فرهنگی از این روستا مشاهده شد که طرح «مسجد، کانون نشاط »در روستای گریوان قابل مشاهده و فعالیت‌های آن قابل تحسین بود.
 
وی خاطر نشان کرد: تاکنون فعالیت‌های اوقات فراغت حدود ۱۰۰ کانون هنری مساجد استان خراسان شمالی در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شده است.
 
پاکدامن گفت: با همراهی دو کانون فرهنگی هنری مسجد، حلقه اتصال نوجوانان به اتفاقات مسجدی در روستای گریوان بجنورد گره خورده است.
 
وی در پایان بیان کرد: فعالان دو کانون «مهدی یاوران» و «شهدای گریوان» روستای گریوان بجنورد با همراهی نهاد‌های مختلف و اهالی روستا توانسته‌اند به نحو احسن در اجرای کلاس‌های اوقات فراغت گام بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها