سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
شعرخوانی اربعینی موکب واژه‌ها در پیرانشهر برگزار شد

آذربایجان‌غربی- مراسم شعرخوانی به‌مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی با حضور شاعرانی از ارومیه و پیرانشهر، در موکب اهل سنت پیرانشهر، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در پیرانشهر، ماموستا محمدصالح هاشم آبادی، امام جمعه شهرستان پیرانشهر در این مراسم گفت: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری جامعه مسلمانان به وحدت و آرامش نیاز دارد و وحدت است که توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

وی افزود: ذات پیامبر مکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) رمز وحدت مسلمانان است و مصیبت امام حسین (ع) یک مصیبت بزرگ برای شیعه و سنتی است.

امام جمعه شهرستان پیرانشهر ادامه داد: پیام نهضت عاشورا برای انسان واضح و روشن است و آن این است که باید در مقابل ظلم و ستم و استکبار مبارزه کنیم.

به گزارش ایبنا؛ در این مراسم ۱۴ نفر از شاعران شیعه و سنی اشعار خود را به زبان‌های فارسی، کُردی و ترکی در موضوعات اربعین، عاشورا، امام حسین و اتحاد اسلامی برای صدها نفر از حاضران مراسم قرائت کردند.

وحید طلعت، احد افخمی‌نیا، ویدا افضلی، تبسم رضازاده شدتی، نازیلا علیلو، محمدرضا قربانی، مصطفی قلیزاده علیار، سیروس نیکخو، سعید فرضی، مهدی پاکروی، حافظ میلاد و بهنام حسن‌زاده شعرهای خود را خواندند.
 
همزمان با این مراسم شعرخوانی اربعینی در پیرانشهر، محفل شعری هم در بین الحرمین کربلا، با عنوان موکب واژه‌ها و با حضور شاعرانی از ارومیه، تبریز و خوی برگزار شد که در حال حرکت شاعران در بین زوار و نیز در موکب‌ها انجام گرفت و محمد میلانی، سید تیمور جامعی، نادر سالک اشعار خود را تقدیم زائران اربعین کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها