یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
«دختر ماه» روانه بازار نشر شد

کتاب «دختر ماه» که زندگینامه شهید زینب کَمایی است، به قلم محسن نعماء با تصویرگری مرضیه قائدی از سوی انتشارات جمال منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، یکی از مسائل جامعه کنونی فاصله نوجوانان ما در اصول دینی و ایمانی و کشور خود است. اثر فوق به چالش‌هایی همچون تمسخر دختران باحجاب توسط هم‌مدرسه‌ای‌های غیرمحجبه و... می‌پردازد که چگونه دختری کوچک از کودکی با تمام مسائل حاکم در جامعه آن زمان، می‌جنگد و پیروز می‌شود.
 
کتاب «دختر ماه» به سرگذشت دختری شجاع و پرتلاشی می‌پردازد که در ۱۴ سال عمر خود توانست از تمام موانع رشد جامعه آن زمانِ خود گذر کرده و به اوج رشد معنوی خود برسد. «دختر ماه» یا همان زینب کَمایی سرگذشت شهیده‌ای است که در تلاش بود با جسم کوچک خود از اسلام و انقلاب دفاع کند. این اثر به نویسندگی محسن نعماء و از سوی انتشارات جمال به چاپ رسیده است تا نوجوانان عصر حاضر با مطالعه آن، با توانایی‌های نهفته در وجود خودشان آشنا شوند. زینب کَمایی یکی از اسطوره‌های این مرز و بوم است که به دست منافقین به درجه رفیع شهادت رسیده است.

این اثر به سرگذشت این شهیده از زبان فرشته‌ای بیان می‌شود که از کودکی در کنار زینب کَمایی بوده و داستان او را برای ما بیان می‌کند.  
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«زینب از آن‌هایی بود که در راه خدا مقاومت می‌کرد.
هر وقت توی آبادان تظاهرات می‌شد، او سریع چادرش را سَر می‌کرد و به تظاهرات می‌رفت. آن موقع، زینب یازده سال بیش‌تر نداشت. تظاهرات رفتن در آن زمان، کارِ خیلی خطرناکی بود. مأموران شاه اسلحه به دست داشتند و رو به روی مردم می‌ایستادند و سمت‌شان تیراندازی می‌کردند. خون ریختن برای آن‌ها، مثل آب خوردن بود. صدای ترسناک گلوله‌ها در خیابان‌ها می‌پیچید، اما زینب از گلوله‌ها نمی‌ترسید. او می‌گفت: «ما از امام حسین یاد گرفته‌ایم که از ظالمان نترسیم.».
 
انتشارات جمال کتاب «دختر ماه» نوشته محسن نعماء با تصویرگری مرضیه قائدی را در ۷۹ صفحه و با شمارگان دو هزار نسخه و به بهای ۵۰ هزار تومان منتشر کرده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها