جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
مشروطیت در زنجان کتاب شد

زنجان- کتاب «مشروطیت در زنجان؛ ستیزه‌ها و کشمکش‌های گروه‌های اجتماعی و عناصر سیاسی و مذهبی در سال‌های ۱۳۲۴-۱۳۲۹ ه.ق» چاپ و منتشر شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، « حسن رستمی» یکی از نویسندگان زنجانی وقایع سال‌های ۱۳۲۴-۱۳۲۹ ه.ق را در قالب یک کتاب گردآوری کرده و به چاپ رساند.

کتاب «مشروطیت در زنجان؛ ستیزه‌ها و کشمکش‌های گروه‌های اجتماعی و عناصر سیاسی و مذهبی در سال‌های ۱۳۲۴-۱۳۲۹ ه.ق»، خوانشی جدید از تحولات منطقه خمسه به پژوهشگران و محققان عرضه می‌کند.

کتاب ضمن پیش کشیدن بسیاری از  مباحثی که تاکنون بدان‌ها نپرداخته‌ و توجهی نکرده‌اند، با تبیین و تحلیل، به سئوالات و ابهامات مطرح شده پاسخ روشنی می‌دهد.

در این اثر نویسنده با بررسی و بهره‌گیری از انبوه منابع عمومی، کتب خطی، اسناد سازمان‌هایی مانند وزارت امور خارجه، اسناد ملی ایران و مجلس شورای اسلامی، اسناد خاندان ها و کلکسیون داران، ده‌ها روزنامه عصر قاجار و مقالات پژوهشگران را مورد بررسی قرار داده است.

نویسنده این بررسی‌ها را انجام داده است تا بتواند از میان انبوه داده‌ها و مباحث مطرح شده پیرامون تحولات زنجان، گزاره های درست را به خوانندگان عرضه کند.

این کتاب با این حجم از اطلاعات و داده‌ها و مباحث جدید، برای نخستین بار تحولات منطقه خمسه در سال‌های مشروطه تا مجلس دوم شورای ملی را مورد نقد و بررسی قرار داده است.

« حسن رستمی» علاوه بر این کتاب، تاکنون پنج مقاله علمی- پژوهش در نشریات معتبر کشور و هم چنین چند مقاله در فصلنامه فرهنگ زنجان به چاپ رسانده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها