دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
3 هزار و 800 باب کتابخانه‌ عمومی در کشور وجود دارد/ پیگیری برای ارائه اینترنت رایگان در کتابخانه‌ها

زنجان- دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: امروز 3 هزار و 800 باب کتابخانه‌ عمومی در کشور وجود دارد که 2 هزار و 800 باب آن زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی فعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، مهدی رمضانی عصر دوشنبه در مراسم افتتاح کتابخانه علامه شیخ عبدالکریم زنجانی با اشاره به افزایش تنوع خدمات کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: خوشبختانه با این تنوع شبکه کتابخوانان در کشور شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امروز کتابخانه‌ صرفا یک محل برای امانت کتاب نیست، گفت: امروز کتابخانه‌های عمومی به پایگاه فرهنگی تبدیل شده است و همه کتابخانه‌های کشور بخش کورک و نوجوان دارند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: امروز 3 هزار و 800 باب کتابخانه‌ عمومی در کشور وجود دارد که 2 هزار و 800 باب آن زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی فعال است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پیگیر ارائه خدمات اینترنتی رایگان در کتابخانه‌های عمومی هستیم، افزود: در این راستا طرح فیبرنوری که در زنجان نیز اجرایی شد کمک شایانی به تحقق اهداف خواهد کرد.

رمضانی از ایجاد کتابخانه‌های سیار در کشور هم خبر داد و گفت: کتابخانه سیار با گسترده خدمات دهی خود، بسیار اثرگذار است، این کتابخانه‌ها حتی در دوره کرونا پربازده‌ترین کتابخانه های عمومی هستند.

اختصاص اعتبار ویژه برای ایجاد کتابخانه سیار

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: در استان‌ها اگر زمینه ایجاد کتابخانه سیار پیگیری شود، اعتبارات ویژه برای تجهیز کتابخانه‌های سیار اختصاص داده می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه کتابخانه علامه شیخ عبدالکریم زنجانی   سومین کتابخانه‌ای است که توسط مسکن و شهرسازی از محل بازآفرینی شهری ساخته شده است، گفت: کتابخانه اول در ابهر به نام شهید سلیمانی، کتابخانه دوم در بیسیم و کتابخانه سوم نیز کتابخانه علامه حلی است که در مناطق محروم ساخته شده است.

محمد رضاخانی با اشاره به مشخصات کتابخانه  علامه شیخ عبدالکریم زنجانی گفت: این کتابخانه در منطقه محروم ساخته شده و هزار نفر عضو دارد و به پایگاه فرهنگی تبدیل شده است و امروزه در آن کتابخانه انواع کلاسها در حال برگزاری است.

وی افزود: این کتابخانه در منطقه محروم واقع شده است و بیش از ۴ میلیارد تومان برای تجهیز این کتابخانه هزینه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها