شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
نمایش کتب و اسناد قدیمی آموزش و پرورش در موزه شریعتی زنجان

زنجان- مدیر موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش استان زنجان از آغاز فعالیت موزه آموزش و پرورش در زنجان خبر داد و گفت: کتب درسی، اسناد، تصاویر، ابزار آموزشی، لوازم آزمایشگاه قدیمی در این موزه به نمایش گذاشته می‌شود.

زهرا سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت:  نمایش اموال تاریخی مربوط به آموزش و پرورش در دبیرستان شریعتی زنجان مجوز فعالیت گرفته است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه موزه در احیای هویت ملی اضافه کرد: به استناد اجرایی کردن هدف عملیاتی و تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری در فرایند تعلیم و تربیت رسمی عمومی در سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش، موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش استان زنجان راه‌‌اندازی شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه مدرسه شریعتی زنجان به لحاظ قدیمی بودن و ساختاری که دارد یک بنای منحصر به فرد است، افزود: علاوه بر این به خاطر کتاب‌های درسی قدیمی و تاریخی، اسناد مرتبط با آموزش و پرورش و لوازم قدیمی مرتبط با تحصیل به موزه آموزش و پرورش تبدیل شده است.

مدیر موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش استان زنجان افزود: در راستای همین موضوع به شناسایی و احصاء کتب درسی، اسناد، تصاویر، ابزار آموزشی، لوازم آزمایشگاه قدیمی، تابلوی مدارس تاریخی و ماندگار، تمبر و مُهرهای قدیمی مدارس، مدال‌ها، احکام قهرمانی اقدام شده است و پس از گردآوری در موزه به نمایش گذاشته می‌شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه در این موزه اموال تاریخی نواحی مختلف آموزش و پرورش در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: در این موزه 14 غرفه مختلف برای نواحی و مناطق آموزشی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز موزه آموزش و پرورش آماده دریافت اقلام قدیمی مرتبط با تعلیم و تربیت از جمله کتاب‌های درسی قدیمی و دفاتر یا لوازم التحریر قدیمی و تاریخی است، افزود: همه این لوازم به صورت اختصاصی در غرفه نواحی 14 گانه آموزش و پرورش در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

مدیر موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر گردآوری اقلام موزه در حال انجام است، اضافه کرد: فعالیت رسمی موزه از مهرماه امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها