چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی کردستان ضرورت دارد

کردستان - امام جمعه سنندج بر لزوم غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و گفت: منابع کتابخانه‌ها هر چه غنی‌تر باشد، حضور کتابخوانان در کتابخانه‌های عمومی بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب(ایبنا) در سنندج، ماموستا فایق رستمی، ظهر چهارشنبه در دیدار با سرپرست اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان کردستان با تقدیر از انتصاب یک زن به مسئولیت این اداره‌کل اظهار کرد: امیدوارم این انتصاب منشأ خیر برای بخش فرهنگی استان و به ویژه حوزه کتاب و کتابخوانی باشد.

وی بر لزوم غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و افزود: منابع کتابخانه‌ها هر چه غنی‌تر باشد، حضور کتابخوانان در کتابخانه‌های عمومی بیشتر می‌شود.

ماموستا رستمی از وقف کتاب به عنوان یک سنت حسنه نام برد و بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی می‌تواند در ارتباط با ماموستایان از آنها بخواهد سنت وقف کتاب را ترویج کنند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فرهنگی بودن استان، عنوان کرد: همه باید تلاش کنیم ظرفیت‌های فرهنگی کردستان را بیش از پیش شکوفا سازیم.

معصومه حسنی خونسار اضافه کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی یک مجموعه فرهنگی اثرگذار در کشور است و با برگزاری برنامه‌های متنوع نقش مهمی در توسعه فرهنگ کتابخوانی دارد.

وی افزود: ماموستایان دینی به عنوان افراد اثرگذار در جامعه می‌توانند فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ترویج دهند و به ارتقای سرانه مطالعه در کشور کمک کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها