جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
3700 کتابخانه در کشور وجود دارد/ تبدیل کتابخانه‌ها به پاتوق‌های فرهنگی و اجتماعی

سمنان- معاون برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیان اینکه سه هزار و 700 کتابخانه زیر مجموعه این نهاد در کشور قرار دارد، گفت: راه‌اندازی پویش‌های جدید به خصوص در حوزه اجتماعی از رویکردهای جدید برای این کتابخانه‌ها است.

باقر میرعبدالهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران( ایبنا) در سمنان، ضمن بیان اینکه نهاد کتابخانه های کشور سه هزار و 700 کتابخانه را تصدی‌گری می‌کند، تاکید کرد: نهاد کتابخانه‌ها این کتابخانه‌ها را به صورت مستقیم و غیرمستقیم اداره می‌کند. 

وی افزود: تا آنجا که تعریف کتابخانه به ما اجازه می‌دهد، خدماتی که به شکل معمول در کتابخانه‌ها ارائه می شود، منحصر به منابع کاغذی و فعالیت‌های ترویجی بوده و نیاز است که با پویش‌هایی کارکردهای کتابخانه‌ها را وسعت ببخشیم. 

معاون برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های کشور با بیان اینکه تغییر رویکرد به کتابخانه البته در سطح جهان و ایران اتفاق افتاده است، گفت: کتابخانه در واقع وارد یک تعریف جدید شده که در آن رویکردها و کارکردها نیز تغییر می کنند. 

میرعبدالهی بیان کرد: در سیستم جدید ارائه خدمات کتابخانه‌ای نیز تغییر شکل داده و در برنامه جدید کتابخانه ها به مثابه پایگاه‌های اجتماعی لحاظ خواهند شد. 

وی با بیان اینکه برای نیل به این هدف اجرای برنامه‌های مختلف و پویش‌ها در سراسر کشور و به ویژه استان سمنان در دستور کار قرار دارد، افزود: کتابخانه‌ها در واقع به یک نوع پاتوق‌های فرهنگی و اجتماعی در سراسر کشور بدل خواهند شد. 

معاون کتابخانه‌های عمومی با بیان اینکه در راستای نیل به مقاصد جدید، مهرماه امسال همایش نسبت بین کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک را خواهیم داشت، گفت: این همایش یک بخش علمی دارد که به ارائه مقالات می‌پردازد و چند بخش جانبی نیز برای آن تصور شده که در زمره آنها می‌توان به پیش نشست های علمی اشاره کرد. 

میرعبدالهی بیان کرد: تاکنون 10 مورد از این پیش نشست‌های علمی برگزار شده و ما را آماده می‌کند تا به همایش اصلی نزدیک‌تر شویم و بتوانیم بازهم کارکردهای جدید کتابخانه‌های عمومی را بیشتر واکاوی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها