نویسنده کتاب تلاش میکند با ارائه تمرینهایی خلاقانه و کاربردی و متنوع بر رشد ذهنی و مهارتهای اجتماعی کودکان و نوجوانان مؤثر باشد. در جلد اول ثمر، نویسنده ۹۰ تمرین در نظر گرفته است. تمرینهایی که نوشتن، تصویرگری، گفتوگو، پژوهش، گردشگری و آشپزی و... را در منظومه فکری خود جای داده است. تمرینها به جهت وجه خلاقانه آن مفرح است و مخاطب را به مشارکت ترغیب میکند. آموزش غیرمستقیم و اثربخشی تمرینها بر رشد و پیشرفت مهارتهای ذهنی و فردی و اجتماعی مخاطب از ویژگیهای برجستۀ ثمر است.
در پشت جلد کتاب ثمر میخوانیم: «دوست داری سیاره جدید کشف کنی؟ دوست داری به جزیره ناشناخته سفر کنی؟ دوست داری با هیولای شهر کلمات مبارزه کنی؟ دوست داری پرواز کنی و یا نامرئی شوی؟ دوست من با ثمر همراه شو و این تجربههای هیجانانگیز را برای خودت رقم بزن.
عنوان برخی از تمرینهای ثمر دوستی تبر و درخت، مداد خسته، لغتنامۀ شخصی، قرار است بیجان شوی است. کتاب ثمر امکان خلق دنیای واقعی و فانتزی را برای کودکان و نوجوانان ممکن میکند؛ چراکه مخاطب را با ظرفیتهای ذهنی خود بیش از پیش آشنا میکند.
کتاب «ثمر» در ۱۲۱ صفحه به تازگی توسط انتشارات «شرق بنفشه» در شیراز منتشر شده است.
نظر شما