دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
نمایشگاه صنعت چاپ، بسته‌بندی در قم برگزار می‌شود / بیش از ۴۰۰ واحد در صنعت چاپ استان فعالیت می‌کند

قم- اولین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی صنعت چاپ، بسته‌بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی استان قم، با هدف معرفی ظرفیت‌های این استان، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، محسن سلیمانی مجری نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی صنعت چاپ، بسته‌بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی استان قم عصر یکشنبه در نشست خبری برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی صنعت چاپ، بسته‌بندی استان قم که در سالن جلسات شرکت شهرک‌های صنعتی برگزار شد، عنوان کرد: بعد از برگزاری نمایشگاه کفش که یک تجربه خوبی برای استان قم بود، با تشکل‌های محوری در حوزه صنعت، به دنبال تلاش برای رشد اقتصادی استان قم بوده‌ایم.
 
وی اضافه کرد: با توجه به تیم جدیدی که در اتحادیه چاپخانه‌داران مستقر شده است به دنبال این هستیم همانطور که در نمایشگاه کفش به خوبی ظرفیت‌های استان را معرفی کردیم در نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی صنعت چاپ، بسته‌بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی نیز به معرفی ظرفیت‌های قم بپردازیم.
 
مجری نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی صنعت چاپ، بسته‌بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی استان قم با بیان اینکه گستره جامعه هدف این نمایشگاه همه صنایع را در بر می‌گیرد، عنوان کرد: از شرکت‌های مختلف در حوزه‌های چاپ، بسته‌بندی و تبلیغات برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل می‌آید.
 
سلیمانی با بیان اینکه نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی صنعت چاپ، بسته‌بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی به دنبال توسعه صادرات استان قم است، بیان کرد: محصولات برخی از کشورها از نظر محتوا با محصولات ایرای فرقی ندارند اما به علت بسته بندی متفاوت‌تر با قیمت بیشتر و بهتر در بازار به فروش می‌رسد و ما به دنبال رفع این خلا هستیم.
 
دبیر اجرایی نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی صنعت چاپ، بسته‌بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی استان قم اضافه کرد: برنامه‌ای که همزمان با نمایشگاه برپا می‌شود، نشست سراسری روئسای اتحادیه‌های چاپ، نشر و بسته‌بندی کل کشور است که امیدواریم در این فرصت از ظرفیت حضور مسئولان ملی نیز استفاده کنیم.
  
روح‌الله ابراهیمی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما هر جا کار را به مردم سپردیم و مردم در رأس امور بودند ثمره آن موفقیت بود، گفت: در حوزه اقتصادی هم باید کار را به مردم سپرد، به این معنا که دولت و حاکمیت ساختارها را ایجاد و اجرا با مردم باشد.
 
وی به مزایای مدل توسعه خوشه‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: این موضوع کمک می‌کند کار را به مردم بسپاریم و مردم را در حوزه اقتصادی دخیل کنیم.
 
مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان قم، افزود: هدف از مدل توسعه خوشه‌های صنعتی این است که واحدهای صنعتی روی پای خود بایستند و توان حل مسائل و مشکلات را داشته باشند.
 
ابراهیمی بر لزوم تأمین زیرساخت‌های لازم حوزه چاپ و بسته‌بندی تأکید کرد و ادامه داد: ایجاد شهرک تخصصی، ایجاد واحدهای کارگاهی کوچک و متوسط، تهیه اطلس اعضا و ذی‌نفعان خوشه چاپ و معرفی توانمندی آن‌ها، تأمین مواد اولیه، برگزاری دوره‌های آموزشی مبتنی بر نیاز بازار، از جمله زیرساخت‌های لازم در حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی است که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
 

سید علی موسوی‌نژاد رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم بیان کرد: صنعت چاپ بعد از پیروزی انقلاب بواسطه تولید منشورات علمی و فرهنگی گسترش یافت و در حال حاضر به منظور نیاز صنعت به عرصه بسته‌بندی به این سمت‌وسو توسعه یافته است.
 
وی  افزایش توان واحدهای مستقر در استان و کاهش نیاز به واردات، گسترش صنایع زیر دستی و صنایع کوچک، ایجاد خوشه صنعت چاپ با هدف کمک به رشد و توسعه صنعت چاپ در استان قم و برگزاری نمایشگاه را از جمله فعالیت‌های مؤثر اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم عنوان کرد.
 
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی صنعت چاپ، بسته‌بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی در استان قم، گفت: این نمایشگاه سبب شناسایی و معرفی ظرفیت فعالان و تولیدکنندگان این صنعت در سطح کشور و حتی خارج از کشور می‌شود.
 
یاسر دیبایی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی صنعت چاپ، بسته بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی در استان قم با بیان اینکه این نمایشگاه در هرماه برگزار می‌شود، بیان کرد: بیشتر تمرکز صنعت چاپ قم در حوزه نشر کتاب متمرکز بوده و در حال حاضر بر حوزه چاپ بسته‌بندی تمرکز دارد؛ با توجه به اینکه صنعت چاپ استان قم قطب سوم برتر کشور است، بنابراین نیاز دارد که خود را به روز کند.
 
دیبایی با اشاره به اینکه قصد داریم ظرفیت‌های چاپخانه داران استان را به کشور معرفی کنیم، عنوان کرد: بیش از ۴۰۰ واحد فعال در صنعت چاپ استان قم با بیش از ۴ هزار نیروی انسانی در حال فعالیت هستند که قابلیت افزایش دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها