چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
نشست صمیمانه معاون امور فرهنگی با خبرنگاران کتاب، ادبیات و چاپ

نشست صمیمانه معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با خبرنگاران کتاب، ادبیات و چاپ و نشر به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، نشست صمیمانه معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با خبرنگاران کتاب، ادبیات و چاپ و نشر چهارشنبه (18 مرداد) با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، علی‌اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌‌های فرهنگی در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد.
 
احمدوند در این نشست با تبریک روز خبرنگار، گفت:‌ خبرنگاران حوزه کتاب از افراد شریف و نجیب این حوزه هستند، از همه فعالان این حوزه سپاسگزارم که با وجود کاستی‌ها و مشکلات کار خبر و فعالیت رسانه‌ای در این بخش را انجام می‌دهند.
 
وی افزود: خبرنگاران این حوزه چراغ اطلاع‌رسانی، ترویج و آگاهی‌بخشی این موضوعات را روشن نگه داشته است، برخی دغدغه‌‌ها صنفی است که معاونت مطبوعاتی آن را پیگیری می‌کند، اما برخی نشست‌ها نیز فرصتی برای شنیدن دردل‌ها و انعکاس این مباحث است.
 
همچنین در ادامه خبرنگارانی چون یاسر نوروزی، مهدی موسوی‌تبار، امین خرمی، حجت‌الاسلامی، بابک شیرخانی، رضا نورایی، عاطفه جعفری، محمدصادق علیزاده، به طرح دغدغه‌ و مشکلات صنفی و حرفه‌ای خود مانند حمایت از خبرنگاران کتاب در زمینه معیشتی پرداختند؛ همچنین بر لزوم مطالعه نشریات تخصصی، استفاده از تجربیات خبرنگاران کتاب و تدوین تاریخ شفاهی خبرنگاری کتاب و لزوم تبلیغات محیطی برای کتاب تاکید کردند.
 
به گزارش ایبنا؛ این نشست به همت اداره کل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها