سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
سلسله نشست‌های جمع‌خوانی کتاب «آه؛ بازخوانی مقتل حضرت اباعبدالله الحسین (ع)» در حال برگزاری است

آذربایجان‌غربی-به همت اداره كتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی سلسله نشست‌های جمع خوانی کتاب «آه؛ بازخوانی مقتل حضرت اباعبدالله الحسین (ع)» با حضور علاقه مندان به امام حسین (ع) و کتابخوانی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، هادی درستی  ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان برنامه، هدف از اجرای چنین برنامه‌ای در کتابخانه‌های عمومی را آشنایی مخاطبین با چرایی واقعه کربلا و معرفت افزایی در خصوص شخصیت امام حسین(ع) و یاران و نزدیکان بیان کرد. 

وی افزود: عاشورا مهم‌ترین واقعه‌ در فرهنگ شیعیان است؛ در حقیقت عاشورا اتفاقی به مثابه‌ تجربه‌ای قدسی، واقعه‌ای تاریخی، رفتاری دینی، آیین و اسطوره است. 

درستی ادامه داد: قیام امام حسین (ع) و واقعه‌‌ عاشورا از عوامل مهم تأثیرگذار بر ادبیات ایران است؛ طوری که با گذشت قرن‌ها از آن واقعه نویسندگان و شاعران در نوشته‌های مکتوب خود وام‌دار این واقعه‌اند. 

در ادامه این نشست جعفر حسن‌زاده، مدرس دانشگاه نیز ضمن تفسیر شرایط سیاسی و اجتماعی اتفاقات سال 61 هجری قمری به شرح مطالب کتاب آه: بازخوانی مقتل حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای حاضرین پرداخت.

 به گزارش ایبنا؛ این مراسم روزهای یکشنبه هر هفته از عاشورا تا اربعین 1445 هجری قمری در محوطه  کتابخانه 15 خرداد شهرستان خوی با علاقه مندان به کتابخوانی در حال برگزاری است و کتاب «آه: بازخوانی مقتل حضرت اباعبدالله الحسین (ع)» نوشته «یاسین حجازی» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها