شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
لزوم تدوین کتب و تولید مستندات در سطح ملی با محوریت شهدا

خراسان شمالی- نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: کتب نفیس و ساخت مستند در رابطه با کنگره ۳ هزار شهید خراسان شمالی در سطح ملی باید تدوین و ارائه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) حجت‌الاسلام رضا نوری، ظهر شنبه در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری خراسان شمالی با محوریت دومین کنگره ۳ هزار شهید استان خراسان شمالی، با بیان اینکه در این کنگره بهتر است، کتاب‌هایی در سطح ملی تدوین شود، بیان کرد: باید ساخت مستند فاخری از شهید محمدزاده پیگیری شود.
 
وی با اشاره به برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان خراسان شمالی گفت: وقتی از شهدا سخن می‌گوییم، کلمه‌ شهدا خود مبین همه ارزش‌های دینی، تقوا، تدین، جهادی بودن و دفاع از مردم است.
 
نوری با اشاره به اینکه یادواره‌ها مجموعه‌ای پایین‌تر از کنگره‌ هستند و در یادواره‌ها نام و یاد شهدا زنده می شود، خانواده شهدا تکریم می شوند و ارزشمند است، بیان کرد: اما کنگره در زیر مجموعه خود یادواره‌های تخصصی، ویژه‌ شهدای دانشجو، شهدای دانش آموز، شهدای طلاب، شهدای فرهنگی را دارد و در نهایت آثار ارزشمندی از شهدا و تاریخ جنگ تحمیلی جمع‌آوری می‌شود.
 
چاپ ۸۰ جلد کتاب در دومین کنگره ۳ هزار شهید استان خراسان شمالی
 
فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) نیز در این جلسه، ضمن ارائه‌ گزارشی از کنگره‌، ساختار و برنامه‌های کنگره ۳ هزار شهید استان خراسان شمالی را تشریح کرد. 
 
سردار فرجی از حضور روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در محل برگزاری کنگره و از برگزاری یادواره های شهرستانی شهدا، قبل از برگزاری کنگره، چاپ ۸۰ جلد کتاب، حضور مسئولان ارشد کشوری و نظامی و فعالیت ۲۰ کمیته در این کنگره خبر داد و آن را ظرفیت عظیم فرهنگی برای استان دانست. 
 
 استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: هرچه داریم از شهدا داریم و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و سیره شهدا، موجب بهره‌مندی ما از برکات شهدا خواهد شد. 
 
محمدرضا حسین نژاد ادامه داد: تشکیلات منظم و منسجم کنگره، باید همه ظرفیت‌ها را بکار گیرد و با حداقل بار مالی بیشترین بهره‌وری را از این حرکت عظیم فرهنگی به نفع جامعه ایجاد کند. 
 
وی افزود: مجموعه دستگاه‌های اجرایی و مدیران باید از محل اعتبارات فرهنگی در این امر مشارکت کنند.
 
استاندار خراسان شمالی ادامه داد: این امر یک تکلیف و یک وظیفه قلبی است و یکی از ارکان قوی فرهنگی در تقابل با هجمه‌های دشمن، برگزاری این کنگره است.
 
به گزارش ایبنا؛ دومین کنگره ۳ هزار شهید استان خراسان شمالی با تشکیل دبیرخانه و فعالیت کمیته‌های مختلف در سال ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها