یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
نشست‌های کتابخوان زنجان مخاطب بین‌المللی دارد

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: سلسله نشست‌‌های هفتگی کتابخانه عمومی سهروردی زنجان بازخوردهای بین‌المللی داشته است و علاقه‌مندانی از سایر کشورها از طریق دسترسی به فایل صوتی مخاطب این جلسات هستند.

محمدرضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: یکی از برنامه‌هایی که به صورت مستمر توسط کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاری است، نشست‌های کتابخوان است که استقبال خوبی از آنها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این نشست‌‎ها به میزبانی کتابخانه سهروردی که قدیمی‌ترین کتابخانه زنجان است در حال برگزاری است، اضافه کرد: با توجه به اینکه کتابخانه سهروردی در مرکزی‌ترین نقطه شهر واقع است، دسترسی به حضور در این نشست‌‌ها برای شهروندان راحت‌‎تر است.

رضاخانی با بیان اینکه سلسله نشستهای شرح بی نهایت (شرح غزلیات حافظ)، حکایت پرواز (شرح منطق الطیر عطار) و حکایت نی (شرح قصه‌های مثنوی) و در ماه محرم نیز نشست مناسبتی «بیتهای شعله‌ور» پیرامون درنگی در کتاب مثنوی گنجینه‌الاسرار در حال برگزاری است، افزود: این جلسات به صورت هفتگی برگزار می‌شود و برنامه کتابخانه‌های عمومی افزایش تعداد آنها و میزبانی سایر کتابخانه‌ها هم از این نشست‌هاست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: با توجه به استقبال به عمل آمده این نشست‌ها به صورت آنلاین در بستر اسکای روم هم پخش می‌شود.

رضاخانی گفت: سلسله نشست‌‌های هفتگی کتابخانه عمومی سهروردی زنجان بازخوردهای بین‌المللی داشته است و علاقه‌مندانی از سایر کشورها از طریق دسترسی به فایل صوتی جلسات ما را همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هریک از کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به تناسب ظرفیتی که دارند برنامه‌های ادبی و نشست‌های فرهنگی را برگزار می‌کنند، اضافه کرد: از جمله نتایج مثبت این نشست‌ها حضور بیشتر اعضا در کتابخانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها