چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
محفل ادبی «عصر شعر حسینی» برگزار شد

ایلام- به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام و به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، محفل ادبی «عصر شعر حسینی» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام، هم‌زمان با هفته‌ احیای امر به معروف و نهی از منکر و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام‌حسین(ع)محفل شعرخوانی و مرثیه‌سرایی «عصرشعر حسینی» به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، حجت‌الاسلام حاتمی دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، جمعی از مسئولان ادارات، نویسندگان، شاعران و علاقه‌مندان به مکتب امام حسین(ع) در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در این محفل گفت: اوج شجاعت و مقاومت را می‌توان در رفتار حضرت عباس(ع) و امام حسین(ع) دید. صحنه‌های عاشورا برای شاعران و نویسندگان دوستدار اهل بیت(ع)الهام‌دهنده است و باعث می‌شود آنها تلاش کنند وارد این وادی شوند و عاشورا را با شعر بازگو کنند و باعث پویایی ادبیات عاشورایی در تمام ادوار شوند.
 
در ادامه دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام بیان کرد: یکی از بهترین و مؤثرترین راه‌ها برای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین آموزش اخلاق به فرزندان، تذکر لسانی از طریق ادبیات و شعر است.
 
وی ادامه داد: بی‌شک طراوت و لطافتی که شعر به دلیل وجود وزن و ظرافت‌های بدیع دارد، بسیار برای نوجوانان جذاب‌تر از یک نصیحت و گفت و‌گوی معمولی است.
 
در این جلسه تعدادی از شاعران آئینی استان به قرائت اشعار عاشورایی پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها