جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
برگزاری ویژه برنامه ماه محرم با عنوان «حسینیه کودکان عاشورایی»/ اجرای اختتامیه جشنواره «حس پروانگی» در ارومیه

آذربایجان‌غربی- مهم‌‌ترین خبرهای فرهنگی هنری هفته سوم تیرماه استان آذربایجان‌غربی به برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی با عنوان «حسینیه کودکان عاشورایی»،«اختتامیه پنجمین جشنواره استانی حس پروانگی»،«ارسال کتاب به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، چهارمین هفته از نخستین ماه تابستان در استان آذربایجان‌غربی مهم‌‌ترین خبرهای فرهنگی هنری هفته سوم تیرماه استان آذربایجان‌غربی به برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی با عنوان «حسینیه کودکان عاشورایی»،«اختتامیه پنجمین جشنواره استانی حس پروانگی»،«ارسال کتاب به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» اختصاص دارد که در ادامه به‌طور خلاصه بخشی از مهم‌ترین اخبار فرهنگی ادبی این استان آورده می‌شود.


برپایی «حسینیه کودکان عاشورایی» در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه

به‌مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، «حسینیه کودکان عاشورایی» به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و با ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت ماه محرم و امام حسین (ع) برای دومین سال متوالی، میزبان کودکان و نوجوانان خواهد بود.

با توجه به تأثیر واقعه عاشورا در تاریخ اسلام و لزوم تببین حقایق قیام حسینی، این حسینیه از 28 تیرماه به مدت 10 شب از ساعت 20:30 در مصلای امام خمینی (ره) شهرستان ارومیه با هدف ترویج و انتقال فرهنگ عاشورایی بین کودکان و نوجوانان،  معرفی شخصیت شهدای کربلا، آشنایی با سیره و زندگی حضرت امام حسین(ع)، تبیین قیام عاشورا و ... برپا خواهد بود.

نقاشی، جمع خوانی کتاب، شعرخوانی، قصه‌گویی، مسابقه، معرفی کتاب، اوریگامی، بازنمایی منابع با محوریت ماه محرم و عاشورای حسینی، ایستگاه جشنواره کتابخوانی رضوی و سایر برنامه‌های کتاب محور  از برنامه‌های پیش بینی شده ویژه کودکان و نوجوانان میباشد.

اختتامیه‌ پنجمین جشنواره‌ی استانی «حس پروانگی» در ارومیه

اختتامیه پنجمین جشنواره‌ استانی «حس پروانگی» در استان با موضوع خاطرات سفر راهیان نور در قالب‌های داستان کوتاه، داستان بلند، خاطره، دلنوشته، سفرنامه، فیلم، تئاتر، مستند با حضور سردار وحیدی،  مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدّس استان، مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدّس، الهامی مدیر کل امور بانوان و خانواده‌ استانداری، آسیه شیرودی نماینده‌ سپاه شهدای استان صورت پذیرفت.
 
در این مراسم آثار برگزیده در سالن همایش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه معرفی شدند و سمیرا ساعدی حائز رتبه‌ اوّل، مسعود خالقی رتبه‌ دوّم و سنا سلمانپور رتبه‌ سوّم را از آن خود کردند.

ارسال ۱۱ هزار و ۶۷۰ جلد کتاب به همراه لوازم بازی و سرگرمی به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان

طرح سراسری ارسال ۳ میلیون جلد کتاب به کتابخانه‌های کانون کشور که همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان و با شعار «در مسیر دانایی بر بال کتاب» در مرحله اول با ارسال ۸۴۵ هزار جلد کتاب کلید خورده بود، با ارسال سهم استان آذربایجان‌غربی به تعداد ۱۱ هزار و ۶۷۰ جلد کتاب به سراسر استان وارد فاز اجرایی شد.
 
رضا ابراهیمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در حاشیه‌ این مراسم، اقدام حائز اهمیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در ترویج فرهنگ مطالعه و همچنین در غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بسیار ارزشمند و درخور توجه عنوان کرد.

زهرا آبسوران،  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در این مراسم با اشاره این‌که قرار است این کتاب‌ها وارد قفسه‌های ۳۵ کتابخانه کانون شامل ۲۳ مرکز ثابت، ۸ کتابخانه سیار و ۴ کتابخانه پستی فعال در آذربایجان‌غربی شوند، تداوم این طرح را بسیار کاربردی و در راستای هموارسازی مسیر رشد و تعالی آینده سازان کشور ذکر کرد.
وی افزود: بیش از اجرای طرح ارسال کتاب‌های جدید به مراکز کانون آذربایجان‌غربی، کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون از ۳۰۴ هزار جلد کتاب موجود در قفسه‌های کانون استان بهره‌مند بودند.

حرکت کاروان خودرویی حامل کتاب به سمت مراکز کانون سراسر استان از مقابل مسئولان استانی، پایان بخش این مراسم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها