سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
سید محمد کاظم فیروزمند، نویسنده و مترجم درگذشت

سید محمد کاظم فیروزمند خلخالی، نویسنده و مترجم درگذشت. او در سه دهه گذشته عناوین متعددی کتاب ترجمه کرده که برخی از آنها همچون شاخه زرین و ایران بین دو انقلاب همچنان بازچاپ می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کاظم فیروزمند، نویسنده و مترجم درگذشت. وی که از هفته گذشته در پی بروز کسالتی در بیمارستانی در تهران بستری شده بود شب گذشته درگذشت.

سید محمد کاظم فیروزمند خلخالی متولد ۱۳۲۵ در سه دهه گذشته عناوین متعددی کتاب ترجمه کرده که برخی از آنها همچون شاخه زرین و ایران بین دو انقلاب همچنان بازچاپ می‌شوند.
 
کاظم فیروزمند در حوزه‌های دین‌پژوهی اساطیر نقد ادبی و اسلام‌شناسی متن‌های مهمی را با اشراف و وسواس و به زبانی دقیق به فارسی برگردانده که ترجمه آثار پاتریشیا کرون اسلام‌شناس معاصر که چندی پیش در گذشت از آن میان مثال زدنی است.

مهمترین ترجمه‌های فیروزمند عبارتند از «شاخه زرین (پژوهشی در جادو و دین)» اثر جیمز جورج فریزر، «ای‍ران ب‍ی‍ن دو ان‍ق‍لاب از م‍ش‍روطه ت‍ا ان‍ق‍لاب اس‍لام‍ی» نوشته یرواند آبراهامیان، «بنیادهای اندیشه سیاسی مدرن» اثر کوئنتین اسکینر و «بریتانیا و انقلاب مشروطه ایران» اثر منصور بنکداریان.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها