سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
برگزاری کلاس «شاهنامه‌خوانی کودک و نوجوان» در زنجان

زنجان- معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در راستای تداوم ادبیات ایران، کلاس «شاهنامه‌خوانی کودک و نوجوان» در 2 کتابخانه عمومی زنجان برگزار می‌شود.

حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: به منظور حفظ و تداوم فرهنگ شاهنامه خوانی و ایجاد علاقه در کودکان و نوجوانان نسبت به ادبیات ایران، کلاس تابستانه شاهنامه‌خوانی ویژه سنین 8-14 سال در کتابخانه‌های عمومی «الهیه» و «علامه حلی» زنجان برگزار می‌شود.

وی افزود: این کلاس تابستانی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت و تداوم فرهنگ شاهنامه‌خوانی با مربیگری یاسمن رحیمی نیکو  برگزار می‌شود.

رحمانی‌زاده اضافه کرد: آشنایی با شخصیت‌های داستان‌های شاهنامه، ایجاد علاقه در کودکان نسبت به تاریخ ایران، آشنایی با وزن و ریتم اشعار شاهنامه، افزایش اعتماد به نفس کودک و تقویت مهارت‌های ارتباطی و شنیداری کودکان از جمله اهداف برگزاری این جلسات است.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در ادامه از برگزاری نشست‌های «بیت‌های شعله‌ور؛ درنگی در مثنوی گنجینه الاسرار» با حضور قربان ولیئی (ادیب، شاعر و عضو هیات علمی دانشگاه زنجان) خبر داد و افزود: این نشست‌ها طی روزهای یکم تا دهم ماه محرم در کتابخانه عمومی سهروردی زنجان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای بهره‌مندی افراد بیشتر از این نشست‌ها «بیت‌های شعله‌ور؛ درنگی در مثنوی گنجینه الاسرار» به صورت زنده در بستر اسکای روم برگزار می‌شود و حضور علاقه‌مندان به شعر آیینی و حماسی و عاشقان اباعبداللّه ‌الحسین (ع) در این جلسات آزاد است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها