دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
رونمایی از دو کتاب «اتویم بی بخار است» و «دستمال خیس ابر»

همدان - دو کتاب «اتویم بی بخار است» و «دستمال خیس ابر» اثر غلامرضا بکتاش در ملایر رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در همدان، آئین رونمایی از دو کتاب «اتویم بی بخار است» و «دستمال خیس ابر» اثر غلامرضا بکتاش برگزار شد.

این مراسم با همکاری کانون خدمت رضوی، اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر، سینمای جوان و اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر و با حضور تعدادی از اهالی قلم شهرستان ملایر برگزار شد.

سورنا جوکار شاعر و منتقد ملایری با بیان اینکه بروز و ظهور تخصصی حوزه شعر کودک را اتفاقی مبارک و مرهون انقلاب اسلامی است، افزود: این اتفاق که به طور مشخص ناشر، نویسنده و همه عوامل یک کتاب مشخصا در حوزه کودک و نوجوان فعال باشند، پس از انقلاب اسلامی صورت گرفت و حقیقتاً قبل از انقلاب حوزه شعر کودک به مانند امروز تخصصی نبود.

وی تصریح کرد: شعر و شاعر قابل دسته‌بندی نیست و محدود کردن او به معنای محروم کردن سایر اقشار از سرچشمه جوشان شعری شاعر است. 

این شاعر ملایری در ادامه ضمن تبریک انتشار و تولد دو کتاب جدید از غلامرضا بکتاش شاعر کودک و نوجوان؛ او را شاعری برای همه خواند و به سبب روحیه و کار معلمی وی را به عموم مخاطبان متعلق دانست و افزود: بکتاش را می‌توان فیلسوفی خواند که با نگاهی هنرمندانه و ظریف در محیط پیرامون هر آنچه که نسل کودک و نوجوان باید از خانواده بیاموزد با زبان هنر و شیوا به مخاطب ارائه می‌کند.

غلامرضا بکتاش شاعر و خالق بیش از چهل اثر در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان در این آیین طی سخنانی از همه بزرگترها خواست به اندیشه کودکان احترام بگذارند و اجازه ندهند هوای کودکی مه آلود باشد و گفت: آسمان آبی خاصیت دوران کودکی ست و ما باید کودکان را با پنجره‌های تازه آشنا کنیم تا افق دید و زندگی آنها تازه شود.

وی با بیان اینکه ادبیات کودک و نوجوان زمینه‌ساز فرهنگ مردان و زنان آینده این کشور است عنوان کرد: کودکان و نوجوانان با شعر و داستان امروز را زندگی می‌کنند و با علاقه به شعر و رمان و داستان و گونه‌های ادبی در بزرگسالی حافظ و مولانا و سپهری می‌خوانند.

در ادامه محمود خلیلی یکی دیگر از نویسندگان شهرستان نوشتن را کاری سخت خواند و افزود: اندیشه و تولید کتاب کاری طاقت فرسا است و جایگاه هنرمند در جامعه هنوز قدر واقعی خود را نشناخته است. فردی با تمام سختی‌ها هنوز مشتاقانه دست به قلم می‌برد و اندیشه‌اش را می نگارد صرفا برای انجام رسالت هنری خویش مرتکب نوشتن می شود.

در پایان این مراسم با اهدای جوایز و لوح تقدیر از تعدادی از اهالی قلم شهرستان ملایر تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها