شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
آئین نکوداشت خداداد ابراهیمی نویسنده و روزنامه‌نگار پیشکسوت برگزار شد

ایلام- آئین تکریم و نکوداشت خداداد ابراهیمی، نویسنده و روزنامه‌نگار پیشکسوت به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، در مراسمی ظهر شنبه در سالن اجتماعات اداره‌کل استاندارد استان با حضور شهریار عباسی معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار،مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر حوزه هنری، جمعی از مدیران دستگاه‌های فرهنگی، ناشران، شاعران، نویسندگان و اصحاب رسانه، از سال‌ها تلاش و فعالیت فرهنگی، هنری و رسانه‌ای خداداد ابراهیمی، نویسنده و مترجم ایلامی تجلیل به عمل آمد.
 
در ابتدای این آئین؛ سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با ذکر خاطره‌ای از دوران تحصیل که ابراهیمی آموزگارش بوده، گفت: تجلیل از خداداد ابراهیمی نویسنده و روزنامه‌نگار پیشکسوت، تجلیل از معلمان و اصحاب رسانه و قلم است.
 
وی ادامه داد: هویت ایرانی اسلامی حاصل زحمات و تلاش‌های نویسندگان فرهیخته‌ای است که نظرات‌شان را مکتوب کردند.
 
در ادامه حبیب‌الله بخشوده شاعر ایلامی ضمن خوانش چند رباعی به زبان کردی در مدح و ستایش مولاعلی(ع) گفت:برگزاری آیین‌های نکوداشت موجب می‌شود نسل نو آمده به نوشتن و قلم‌زدن به نوشتن و سرودن امیدوار شوند.
 
وی ادامه داد: خداداد ابراهیمی، به عنوان معلم، نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار، جایگاه بزرگی در ایلام دارد.
 
عباس صیدی، شاعر، ناشر و دبیر محفل ادبی بر قاف قلاقیران اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با ارائه رزومه‌ای کوتاه از ابراهیمی گفت: ادبیات ایلام، ادبیاتی نوپاست. ادبیات استان بعد از انقلاب و دفاع مقدس شاهد فراز و فرودهایی شد و نقطه آغاز آن آموزش و پرورش بود.
 
نخستین ناشر استان ادامه داد: ابراهیمی خیلی هنرمندانه و سریع به عرصه ادبیات قدم گذاشت و در ابتدای دهه هفتاد مجموعه داستان بزرگسال «عاطفه در غبار» را در دو بخش منتشر کرد.
 
وی در ادامه کتاب غاطفه در غبار، نخستین مجموعه داستان منتشرشده خدادادابراهیمی را مورد بررسی و تحلیل کوتاه قرار داد.
 
در ادامه خداداد ابراهیمی نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار پیشکسوت ایلامی ضمن خیرمقدم به حضار گفت: از تلاش‌ها و زحمات اداره‌کل کتابخانه‌های غمومی استان در برگزاری این آئین و هم‌چنین همسرم به خاطر سال‌ها همراهی در نوشتن فعالیت روزنامه‌نگاری، تقدیر و تشکر می‌کنم.
 
در این آئین تعدادی از شاعران ایلامی اشعاری به زبان‌های فارسی و کردی در مدح و ستایش مولاعلی و واقعه غدیر برای حضار خواندند.
 
به گزارش ایبنا خداداد ابراهیمی، متولد 1341 در ایلام، بازنشسته آموزش و پرورش، مؤلف کتاب‌های: هروله تا عرش (خاطرات یک زائر پیاده از مهران تا کربلا)،دریچه‌ای به تاریخ مطبوعات ایلام‏‫، یادنوشت‌‌های محلی (گزیده‌ی یادداشت‌های مطبوعاتی)، ترجمه کتاب هیچ چیز شبیه کربلا نیست،مولف هادی المدرسی،دای‍ره‌ آت‍ش‌ و ت‍رک‍ش(ب‍رگ‍رف‍ت‍ه‌ از خ‍اطرات‌ طرح‌ روای‍ت‌ ع‍ش‍ق)‌(دفتر چهارم) ترجمه آثاری همچون:«البجعات المتوحشات(غازهای وحشی)»، «اللص و الکلاب (دزد و سگ‌ها)» و مجموعه اشعار «مصطفی الغماری الجزایر» و...است.
 
 وی هم‌اکنون ضمن اداره و مدیریت روزنامه و پایگاه خبری مهران، به فعالیت‌‌های تخصصی ادبی،فرهنگی و رسانه‌ای مشغول است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها