چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
جشنواره جهانی شعر مقاومت استمرار دارد

کرمان-رئیس جشنواره جهانی شعر مقاومت گفت: امیدواریم این جشنواره را در آینده از نظر کمی و کیفی گسترش بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کرمان، سعید شعرباف، در آیین اختتامیه نخستین دوره جشنواره جهانی شعر مقاومت که با حضور شاعرانی از ایران، لبنان، عراق، سوریه و افغانستان برگزار شد؛ تاریخ کرمان را مربوط به قبل از میلاد مسیح دانست و به همین مناسبت سابقه مقاومت این سرزمین را طولانی خواند.
 
 شهردار کرمان با بیان اینکه مقاومت کرمان از دوران های گذشته تا دوره ساسانیان، قاجار و... در مخالفت با حاکمان ظالم همواره استمرار داشته تا به در دوران انقلاب اسلامی متصل شده و واقعه مسجد جامع کرمان را داریم؛ استمرار مقاومت کرمان را در دفاع از حرم با تقدیم سید شهیدان مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی مورد تاکید قرار داد و گفت: قصه مقاومت کرمان طولانی است.
 
 وی با اشاره به جشنواره جهانی شعر مقاومت اظهار کرد: هنر زیبای  شعر باید در خدمت مفهوم همین مقاومت قرار بگیرد زیرا شاید هیچ عنصر دیگری مانند شعر نتواند این مفهوم چند بعدی را برای ما تبیین کند.
 
 شعرباف بر کمک به اجتماعی کردن و مردمی کردن مفهوم مقاومت از رهگذر این جشنواره تاکید و ابراز امیدواری کرد: این جشنواره را در آینده از نظر کمی و کیفی گسترش بدهیم تا به جشنواره های شناخته شده ایران بدل شود.
 
 در ادامه جمعی از شاعران ازجمله شاعران افغانی،عراق و لبنانی به شعرخوانی پرداختند.

برگزیدگان جشنواره

در انتهای جشنواره شعر مقاومت کرمان برگزیدان معرفی و تقدیر شدند.

در بخش شعر انگلیسی نرگس میر فیضی از قم، محمد خادم از اصفهان، در بخش شعر عربی محلی (میلاد تیرگردون، مسعود محمدی سعید آوی و عماد الکثیری از اهواز، بخش شعر عربی فصیح محمد باوی بحری از ایران، محمد باقر جابر از لبنان، علی نجم عبدالله از عراق و حسین عباسی از ایران، بخش شعر فارسی نو؛ پریناز سعیدی از زنجان، فاطمه موسوی از خرم آباد طیبه نیکو از شیراز و محمد مهدی احمدی از افغانستان، بخش شعر کلاسیک خدابخش صفادل از نیشابور، رضا خورشیدی فرد از قم،. عبدالرضا حسینی از عنبرآباد، بخش شعر فارسی سنتی احسان کاوه از تهران، غلامرضا کافی از شیراز و سهیلا بیابانی از رشت به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها