چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
فراخوان جشنواره شعر«غزلستان» منتشر شد

گلستان- رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: هم‌زمان با روز قلم، فراخوان جشنواره شعر استانی با عنوان «غزلستان» در دو بخش منتشرشده است.

فرشته آل نبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، ضمن تبریک روز قلم، گفت: به همت این دستگاه اجرایی جشنواره شعر استانی با عنوان «غزلستان» در دو بخش (شعر و طنز کلاسیک) و بخش ویژه منتشرشده است.

وی درباره محورهای بخش ویژه این رویداد، افزود: مهارتورم و رشد تولید، فرهنگ عمومی، جوانی جمعیت، عفاف و حجاب و هویت ملی در کنار موضوعات آزاد ازجمله محورهای جشنواره غزلستان است.

آل نبی آخرین‌مهلت ارسال اثر را اول شهریورماه سال جاری عنوان کرد و ادامه داد: جشنواره ویژه رده سنی بالای 20 سال است و هر فرد مجاز به ارسال حداکثر 3 اثر خواهد بود.

رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در پایان ضمن دعوت از اهالی شعر و قلم به حضور در این جشنواره، گفت: به نفرات اول تا سوم در هر بخش جوایزی اهدا خواهد شد.

وی سپس درباره برنامه‌های اجراشده توسط آن دستگاه اجرایی به مناسبت روز قلم، گفت: به مناسبت روز ملی قلم و به نام و یاد شاعر فقید، حسین دیلم کتولی و به‌منظور ارج نهادن به مقام نویسندگان و اهالی قلم، مراسمی با عنوان «آیین سخن» در عصر 13 تیرماه با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و شاعران و اهالی فرهنگ و هنر در مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان علی‌آباد کتول برگزار شد.

آل نبی ادامه داد: در این مراسم از اسماعیل مزیدی، شاعر پیشکسوت علی‌آبادی به‌پاس سال‌ها فعالیت در عرصه شعر و قلم و نیز اخلاق حرفه‌ای و نشر آثار متعدد تجلیل به عمل آمد.

وی افزود: همچنین در این آیین، از 14 عنوان کتاب که به‌تازگی منتشرشده‌اند، رونمایی به عمل آمد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها