سه‌شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
فعالیت کتابخانه زندان زنجان با بیش از 13 هزار جلد کتاب

زنجان- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به اینکه برای بهره‌مندی بیشتر زندانیان کتابخانه زندان آغاز به کار کرده است، گفت: بر اساس آمارهای موجود بیش از 13 هزار جلد کتاب در این کتابخانه موجود است.

حجت‌الاسلام حسن بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) در زنجان گفت: در راستای ارائه خدمات فرهنگی در زندان‌های استان زنجان برای افراد زیر 60 سال آموزش‌های مربوطه در حوزه سوادآموزی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، تفسیر و درک مفاهیم اضافه کرد: خوشبختانه روند حفظ قرآن کریم در بین زندانیان نیز از رشد خوبی برخوردار است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان گفت: در همین راستا ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر در رشته حفظ شرکت کرده و در مسابقات منطقه‌ای و استانی شرکت کرده‌اند.

بنیادی با اشاره به اینکه برای بهره‌مندی بیشتر زندانیان کتابخانه زندان هم افتتاح شده است، اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود بیش از 13 هزار جلد کتاب در این کتابخانه موجود است.

وی با بیان اینکه زندانیان با عضویت در این کتابخانه می‌توانند از کتاب‌های آن استفاده کنند، گفت: کتاب‌های این کتابخانه شامل کتاب‌های درسی و کنکور، عقیدتی، کتاب‌های مشاوره، حقوقی، کارآفرینی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان همچنین از افتتاح صدا و سیمای زندان مرکزی نیز خبر داد و گفت: اقدام خوبی که انجام شده از استان‌های برتر هم هستیم بحث افتتاح صدا و سیمای زندان مرکزی است که مخصوص خود زندان است.

وی با اشاره به اینکه از دیگر اقدامات فرهنگی زندان‌ها حضور مشاورین در بندهای مختلف و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف است، افزود: خوشبختانه استقبال از اجرای این برنامه‌ها بالاست.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: یقینا زندانیانی که در برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی  شرکت می‌کنند، درصد بازگشتشان  به زندان، کمتر است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها