دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
چاپ 60 کتاب با موضوع دفاع مقدس در زنجان

زنجان- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان از چاپ 60 کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان زنجان خبر داد.

سید شمس‎‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه کتاب، این موضوع در دستور کار بنیاد حفظ آثار برای حمایت و نشر است.

وی با اشاره به اینکه چاپ کتاب‌های دفاع مقدس همواره جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها بوده است، اضافه کرد: در همین راستا چاپ کتاب موضوعی شهدا و رزمندگان در دستور کار بنیاد حفظ آثار بوده و چاپ سالانه 60 کتاب از تعهدات این بنیاد است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته نیز تعهدات بنیاد حفظ آثار در این زمینه محقق شد، افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت نویسندگان نوقلم 12 کتاب در حوزه کودک و نوجوان، در حوزه ترجمه 6 کتاب، تاریخ شفاهی سه جلد کتاب، خاطرات مادران شهدا 20 جلد کتاب، 2 عنوان تحقیق و پژوهش، 6 عنوان مقاله پژوهشی با موضوع زنان چاپ شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این از همین کتاب‌های چاپ شده چهار کتاب صوتی آماده‌سازی و روانه بازار شد که با  استقبال خوبی هم مواجه شد.

موسوی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز چاپ همین تعداد کتاب در دستور کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، افزود: البته یکی از دغدغه‌هایی که در چاپ کتاب داریم، بحث گرانی کاغذ و مشکلات مربوط به این حوزه است که امیدواریم با حمایت دستگاه‌های ذیربط حل شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان ادامه داد: در حوزه شهدا همه ارگان‌‎ها وظیفه دارند و انتظار داریم دستگاه‌های فرهنگی از جمله سپاه، سازمان تبلیغات، فرهنگ و ارشاد اسلامی پای کار باشند.

وی با اشاره به اینکه کتاب میزان توسعه یافتگی هر جامعه را مشخص می‎‌کند، افزود: علاوه بر این چاپ و کمک به چاپ کتاب در حوزه شهدا ادای دینی است که همه موظف به انجام آن هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: امیدواریم با همکاری ارگان‌های ذیربط در سال جاری نیز بتوانیم به تعهدات خود در حوزه چاپ کتاب عمل کنیم.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها