شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

کردستان - مهرواره کشوری ادبیات کودک و نوجوان «شوناس» با معرفی برگزیدگان در محل سالن آمفی تئاتر اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران (فرهنگسرا) به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کامیاران، فرماندار شهرستان کامیاران شنبه در این مراسم  اظهار کرد: خداوند متعال زیبایی شناسی و زیبایی دوستی را در سرشت انسان‌ها نهاده که ادبیات یکی از زمینه‌های ظهور زیبایی شناسی است.

کیوان شافعی، با اشاره به اهمیت ادبیات و نقش آن در فرهنگ جامعه افزود: ادبیات با ویژگی جذاب زیبایی‌شناسی با زندگی انسان عجین و آینه تمام‌ نمای اوضاع اجتماعی و فرهنگی جامعه است.
وی با بیان اینکه یافته‌های انسان ناشی از خیال‌پردازی با بهره‌گیری از ادبیات بوده است، عنوان کرد: یکی از شاخه‌های ادبیات، ادبیات کودک است که می‌تواند قوه تخیل و خیال‌پردازی را در کودکان تقویت و در رشد و پرورش او موثر باشد و گره‌های ذهنی کودک را بازسازی و ساماندهی کند.

فرماندار شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه کامیاران در زمینه‌های فرهنگی و ادبی دارای استعدادهای خوبی است، از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست برای تداوم برگزاری این مهرواره به میزبانی کامیاران در سال های آتی اعتبار مورد نیاز آن پیش بینی و در تقویم برنامه های آن اداره کل لحاظ شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران نیز در این مراسم گفت: این جشنواره به همت دبیرخانه‌ مهرواره‌ ادبیات کودک شوناس با همکاری آموزش و پرورش شهرستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، فرمانداری و شهرداری کامیاران و حمایت موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان ایران و با استقبال پرشور مخاطبین برگزار شد.
 
زبیر حسین پناهی با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه این مهرواره بیان کرد: تعداد ۹۶۸ اثر به دبیرخانه این مهرواره ارسال شد که از این تعداد ۷۳۵ اثر در بخش فارسی و ۲۳۳ اثر در بخش کردی به رقابت پرداختند.

وی افزود: مهرواره کشوری «شوناس» به منظور گسترش ادبیات کودک و کشف و معرفی استعدادهای جدی در این حوزه، توجه به ادبیات فولکلوریک و فرهنگ شفاهی، ایجاد انگیزه در کودکان، والدین، معلمان و مربیان سراسر کشور در راستای خلق آثار ادبی فاخر در این زمینه  برگزار شد.

در بخش جنبی این مهرواره ۶ کارگاه ادبی زیر نظر مینا حدادیان (کودک وادبیات)، جعفر توزنده جانی (داستان نویسی کودک)، علیرضا گلدوزیان (تصویرگری کتاب کودک)، فرمهر منجزی (ترجمه برای کودکان)، فرزانه رحمانی (ادبیات نمایشی کودک)، سلیمه باباخانی (کودک وتصویر) با حضور و استقبال پرشور کودکان و نوجوانان کامیارانی برگزار شد.
چهارمین مهرواره کشوری ادبیات کودک شوناس در محورهای داستان‌نویسی بلندخوانی داستان، ترانه و بازی و کتاب تصویری و مصور، فرهنگنامه‌نویسی مقاله پژوهشی و ترجمه شعر و داستان نمایشنامه نویسی با معرفی 75 اثر برگزیده و شایسته تقدیر به پایان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها