شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
بیش از ۱۰هزار جلد کتاب از سوی وزارت ارشاد به استان ایلام ارسال شد

ایلام- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: بیش از ۱۰هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف برای مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال، به ارزش 450 میلیون تومان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ارسال شد.

علی هوشمند در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌ (ایبنا) در ایلام گفت: بیش از ۱۰هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف برای مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال، به ارزش 450 میلیون تومان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ارسال شد.
 
هوشمند افزود: این کتاب‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌ میان اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در موضوعات مذهبی، ادبی، پژوهشی، علمی، تاریخی، سیاسی، اقتصادی و...برای مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال، در‌ اختیار  این اداره‌کل قرار گرفت تا با برنامه‌ریزی اصولی و شناسایی جوامع هدف، در اختیار مخاطبان قرار گیرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: توزیع هدفمند و با نظارت این اداره‌‌کل، با هدف مخاطب‌شناسی برای توزیع کتاب، یک جریان اداری و برنامه‌ریزی شده است و تلاش داریم که با تمرکز بر مناطق محروم و به دور از امکانات فرهنگی، توزیع کتاب، شتاب بیشتری گیرد.
 
وی اظهار امیدواری کرد که کتاب به‌ عنوان بخشی از دغدغه اجتماعی مردم تبدیل شود، ادامه داد: تلاش ما در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر ایجاد موج و جریانی عمومی برای توسعه و ترویج کتاب و مطالعه در استان است و توزیع و اهدای کتاب یکی از راه های مناسب و مؤثر در این مسیر است.
 
وی ادامه داد: تعامل اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با نهادهای دولتی و مؤسسات فرهنگی، سازمان‌های مردم‌نهاد، امورخیریه، هیات امنای مساجد و حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی و تسهیلگری موجب شده تا جوامع هدف در توزیع کتاب، از تنوع خاصی برخوردار باشد و افراد بیشتری در سراسر استان از خدمات این بخش از اداره کل بهره‌مند شوند.
 
وی با تقدیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال کتاب برای استان ها، نقشی بسیار مهم و تاثیرگذار بر رونق کتاب و کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه کتاب در استان ها ایفا می کند.
 
به گزارش ایبنا در سال 1401، بیش از 35 هزار و در ۳ ماه اول سال جاری بیش از ۶ هزار جلد کتاب از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در میان جوامع هدف توزیع و اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها