چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
مطالعه دست‌نوشته‌های شهید چمران نشان از عشق به خدا دارد

لرستان - استاندار لرستان با اشاره به اینکه مطالعه دست‌نوشته‌های شهید چمران نشان‌ از عشق بی‌نهایت شهید به خدا را دارد، عنوان کرد: مطالعه این دست‌نوشته‌ها نشان می‌دهد گمشده شهید چمران نیز همچون شهید سلیمانی در این دنیا وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، فرهاد زیویار روز چهارشنبه  در آیین بزرگداشت سالروز شهادت مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه لرستان، با بیان اینکه بسیج اساتید به دنبال حاکم کردن روحیه جهادی برای دانشگاه و دانشگاهیان است عنوان کرد: کارویژه‌هایی همچون، اشاعه تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها، تحقق دانشگاه اسلامی، ایجاد بستر مناسب برای تولید علم، مشارکت در تأمین نیازهای تحقیقاتی کشور که در بیانات رهبر انقلاب نیز مورد تأکید قرار گرفته است در فعالیت‌های بسیج اساتید وجود دارد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه روحیه جهادی یکی از موضوعات اساسی است که در بسیج اساتید پررنگ‌تر از سایر مباحث است تاکید کرد: بسیجی بودن در همه زمینه‌ها مهم است.

وی از خدمات ارزشمند شهید چمران در انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: این شخصیت با وجود اینکه سواد و سابقه انقلابی درخشانی داشت در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها جهادی عمل کرد.

استاندار لرستان از شهید چمران به عنوان مجاهد وارسته یاد کرد و افزود: شهید چمران در موقعیت جنگ یک فرمانده تمام عیار و در کسوت دانشگاه یک استاد برجسته بود.

زیویار با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بارز شهید چمران در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی روحیه ایثار بود و این روحیه حتی در عرصه جهاد و دفاع مقدس نیز خود را به خوبی نشان می‌داد، بیان کرد: او همواره خود را وقف آرمان‌ها و ارزش‌های والای دینی و فرهنگی می‌کرد که برآمده از اسلام بود.
 

توجه به آرمان‌های انقلاب اسلامی، خدمت صادقانه، وارستگی و آزاد بودن، مبارزه مستمر با ظلم و استبداد از جمله ویژگی‌هایی بود که استاندار لرستان از شهید چمران به آنها اشاره کرد و آنها را تبیین نمود.

زیویار با بیان اینکه، شهید چمران علی‌رغم موقعیت‌های منحصربه‌فردی که داشت با روحیه بسیجی پایه‌گذار مکتبی شد که دیانت و تعبد را جمع کرد، افزود: شهید چمران نابغه فیزیک؛ اما چریک جنگ‌های نامنظم و یک الگوی تمام عیار است.


وی با بیان اینکه مطالعه دست‌نوشته‌های شهید نشان‌ از عشق بی‌نهایت شهید به خدا را دارد، عنوان کرد: مطالعه این دست‌نوشته‌ها نشان می‌دهد گمشده شهید چمران نیز همچون شهید سلیمانی در این دنیا وجود ندارد و مکتب شهید چمران نیز ادامه‌دهنده راه امام حسین است.

به گزارش ایبنا، در این مراسم از ۲۵ استاد بسیجی دانشگاه‌های لرستان تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها