شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
کتاب «پسر آشیخ محمود» رونمایی می‌شود

کتاب «پسر آشیخ محمود» خاطرات و تاریخ شفاهی دکتر حسین علایی، استاد مدیریت استراتژیک دانشگاه تهران و یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در موسسه مطبوعاتی روزنامه ایران رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «پسر آشیخ محمود» خاطرات و تاریخ شفاهی دکتر حسین علایی یکشنبه 28 خردادماه در موسسه مطبوعاتی روزنامه ایران رونمایی می‌شود. این نشست ساعت 10:00 صبح به نشانی خیابان خرمشهر(آپادانای سابق)، پلاک 208 برپا خواهد شد.

کتاب «پسر آشیخ محمود» خاطرات خواندنی و تاریخ شفاهی ایران را از زبان دکتر حسین علایی، استاد مدیریت استراتژیک دانشگاه تهران و یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس روایت می کند. علایی در این کتاب در ابتدا از کودکی و نوجوانی خود سخن می‌گوید، در ادامه خاطراتی از حوادث قبل و پیروزی انقلاب، شروع جنگ ایران و عراق، تشکیل نیروی دریایی، دوران پس از جنگ، ستاد مشترک و ... نقل می‌کند. علایی پیش از این کتاب «تاریخ تحلیلی جنگ ایران و عراق» را در سه جلد منتشر کرده بود.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «فرمانده کل سپاه به من که رئیس ستاد قرارگاه کربلا بودم، گفت که قرارگاهی را در نزدیکی منطقه عملیاتی بیت‌المقدس و در منطقه جغرافیایی قرارگاه‌های فرعی عمل کننده دایر کنیم. قرارگاه کربلا به عنوان قرارگاه مرکزی باید طرح‌ریزی عملیات را متناسب با اطلاعاتی که از استعداد و چگونگی گسترش یگان‌های دشمن به دست می‌آورد، انجام داد. در قرارگاه برای طراحی عملیات این‌طور برنامه‌ریزی شد که فرماندهی قرارگاه کربلای سپاه با مسئولان عملیاتی بنشینند و برای عملیات بیت‌المقدس طرحی را آماده کنند...»

این رونمایی در موسسه فرهنگی و مطبوعاتی روزنامه ایران ساعت 10:00 صبح به نشانی خیابان خرمشهر(آپادانای سابق)، پلاک 208 برپا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها