پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
تالار مرکزی سنندج تا سال ۱۴۰۴ به‌ بهره برداری می‌رسد/ پایان ۲۰ سال انتظار

كردستان- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به هزینه ۲ هزار میلیارد ریالی برای پروژه تالار مرکزی سنندج، گفت: این پروژه در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این نوید را می دهم قبل از سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، محمد مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در سفر به استان کردستان و در جریان بازدید از پروژه تالار مرکزی سنندج اظهار کرد:  این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص فرهنگی استان کردستان که عملیات اجرایی آن از ۲۰ سال پیش شروع شده است، قبل از پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به بازدید دو سال گذشته خود از این پروژه گفت: در این دو سال با همت استاندار کردستان و مصوبات سفر استانی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه هزینه شد و در حال حاضر به ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما این قول را به مردم استان کردستان و شهر سنندج می دهیم که تا قبل از پایان دولت و در سال ۱۴۰۴ این پروژه به بهره‌برداری برسد و به انتظار ۲۰ ساله مردم این دیار پایان دهیم.

ساختمان قدیمی تالار مرکزی سنندج خرداد سال ۱۳۸۲ تخریب شد و از آن زمان تا کنون به عنوان یکی از پروژه های نیمه تمام استان کردستان باقی مانده است.

این پروژه شامل پنج طبقه با ظرفیت تالار هزار و ۲۰۰ نفره و سالن چندمنظوره سینما، تئاتر و موسیقی احداث می شود و پلاتوهای متعدد، کارگاه دکور، کارگاه لباس، کارگاه رنگ، نگارخانه، سایت اداری، پارکینگ، مهمانسرای VIP و دسترسی آسان معلولان به تمامی بخش‌ها از جمله بخش‌های این پروژه است.

محمد مهدی اسماعیلی در ادامه سفر خود و بعد از ظهر امروز برای حضور و سخنرانی در یادواره شهدای 15 خرداد 1363 بانه راهی این شهر مرزی می‌شود و پس از آن نیز از یادمان شهدای ۱۵ خرداد بانه با حضور وی رونمایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها