شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کشمکش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در خاورمیانه (غرب آسیا) و شمال افریقا

‌حمید احمدی، استاد گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران کتاب «کشمکش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در خاورمیانه (غرب آسیا) و شمال افریقا» را تألیف کرد. او در این کتاب در صدد است فهم تحولات منطقه‌ای، بین‌المللی خاورمیانه و شمال افریقا در دوره‌ معاصر را با گونه‌بندی کشمکش‌های گسترده‌ موجود آن در ابعاد داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی شرح دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشر نی کتاب «کشمکش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در خاورمیانه (غرب آسیا) و شمال افریقا» به قلم حمید احمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران را روانه بازار کتاب کرد.  

حمید احمدی، استاد گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران کتاب را در چهار بخش با عناوین؛ «مباحث نظری، مفهومی و روشی»، «کشمکش‌های سرزمینی، مرزی و قومی»، «کشمکش‌های سیاسی – ایدئولوژیک» و «کشمکش‌های میان اعراب و اسرائیل» تدوین کرده است.

فهم تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی خاورمیانه و شمال افریقا در دوره‌ معاصر را می‌توان با گونه‌بندی کشمکش‌های گسترده‌ موجود آن در ابعاد داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی امکان‌پذیر ساخت. این کتاب در چهار بخش و ده فصل به این مسائل می‌پردازد. بخش نخست به جایگاه خاورمیانه در نظام جهانی می‌پردازد و بخش دوم اختلافات سرزمینی، مرزی و قومی و قبیله‌ای میان کشورهای منطقه را از اوایل قرن بیستم به بعد تشریح و تحلیل کرده است.

بخش سوم به کشمکش‌های سیاسی ـ ایدئولوژیک اختصاص یافته و در آن نقش ایدئولوژی ناسیونالیستی و اسلام‌گرایانه در کشمکش‌های میان کشورهای منطقه بررسی شده است و بخش چهارم کشمکش‌های میان اعراب و اسرائیل را در بر می‌گیرد. در فصل‌های مختلف بخش آخر، جنگ‌های میان اعراب و اسرائیل و موضوع صلح میان طرفین از اوایل دهه‌ی ۱۹۲۰ تا سال ۲۰۲۲، یعنی قراردادهای ابراهیم میان اسرائیل و چند کشور عرب، تشریح شده است.

نشر نی کتاب «کشمکش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در خاورمیانه (غرب آسیا) و شمال افریقا» به قلم حمید احمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در 487 صفحه به بهای 320 هزار تومان را روانه بازار کتاب کرد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها