چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
«نیم‌وجبی‌ها» به چاپ هفتم رسید

کتاب کودک «نیم‌وجبی‌ها» به قلم حمیده رضایی با تصویرگری غزاله باروتیان که نگاهی غیرمستقیم به مفهوم حجاب دارد به کوشش انتشارات کتاب جمکران به چاپ هفتم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «نیم‌وجبی‌ها» پنج داستان زیبا، شاد و کوتاه برای کودکان است. دیدن از زاویه اشیایی چون کِش و پارچه‌هایی که هر کدام فقط نیم‌وجب هستند ایده جالبی بوده که حمیده رضایی از آن استفاده کرده و با شخصیت‌های فانتزی غیرانسان و انسان سعی کرده است با نگاهی غیرمستقیم مفهوم حجاب و حیا را به کودکان آموزش دهد.

موضوع کتاب «نیم‌وجبی‌ها» درباره حجاب است از زبان ملزومات حجاب و پوشش مثل چادر و لباس بلند. بدون شک پرداختن به این موضوع مهم، نیازمند رعایت نکاتی برای اثرگذاری و ماندگاری است.
این پنج داستان هر کدام داستان یکی از اشیاء مربوط به حجاب مثل لباس بلند، پارچه چادر، ‌روسری و کش چادر است که آنها را وارد دنیای کودکانه و داستانی کرده است تا بچه‌ها با کمک قوه تخیل خود، ارتباط بهتری با ارزشمندی و جایگاه حیا و حجاب پیدا کنند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«موحنایی از نیم‌وجبی پرسید: «چرا گریه می‌کنی؟»
نیم‌وجبی همین‌طور که هق‌هق می‌کرد گفت: «آخه، آخه من یک پارچه‌ی نیم‌وجبی‌ام، به درد کسی نمی‌خورم. کسی دوستم ندارد.»
موحنایی خندید. گفت: «من که دوستت دارم. دختر کوچولویی که مرا کشیده، قول داده بود یک روسری قشنگ برایم بکشد، اما یک‌دفعه خوابش برد. بیا روسری من باش.»
نیم‌وجبی خوشحال شد. پرید روی سر موحنایی. بعد دوتایی باهم برگشتند توی نقاشی.».

این کتاب را انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسانده و تصویرگری فانتزی و دیجیتالش را غزاله باروتیان انجام داده است. «نیم‌وجبی‌ها» در ۳۸ صفحه منتشر شده است و اکنون چاپ هفتم آن در دسترس کودکان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها