سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
کتاب بهترین ابزار تبیین است

سمنان - معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استاندار سمنان با بیان اینکه امروز تبیین سیره ائمه اطهار(ع) با روش‌های گوناگون و مورد توجه جوانان یکی از رسالت‌های ما است، گفت: کتاب یکی از بهترین ابزارهای تبیین محسوب می‌شود.

احمد ریواده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، ضمن اشاره به تجربیات برگزاری رویدادهای مختلفی در استان سمنان از جمله کتابخوانی رضوی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، بیان کرد: استقبال مردم از رویدادهایی مانند داستان نویسی رضوی نشان می‌دهد که کماکان در بین نسل جوان جمعیت قابل توجهی به ادبیات، کتابخوانی و ... علاقمند هستند. 

وی با بیان اینکه تبیین سیره رضوی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی یکی از نیازهایی است که این روزها به مراتب بیشتر نیز آن را احساس می‌کنیم، بیان کرد: یکی از اقدامات در این حوزه باید ترویج کتابخوانی باشد. 

معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استاندار سمنان با بیان اینکه امروز تبیین سیره ائمه اطهار(ع) با روش‌های گوناگون و مورد توجه جوانان یکی از رسالت‌های ما است، گفت: کتاب یکی از بهترین ابزارهای تبیین محسوب می شود از این رو باید نگاه مبتنی بر برنامه‌ریزی داشته باشیم. 

ریواده با بیان اینکه کتابخوانی سبب می‌شود که بتوانیم در زمینه سبک زندگی اقدامات ترویجی و تبیینی خوبی را صورت دهیم، گفت: کتاب باید به‌مثابه یک کالای فرهنگی ارزشمند نهادینه و در سبد خانوار دیده شود که در این زمینه باید نهادهای فرهنگی و دخیل در موضوع کتاب برنامه‌های خوبی را ارائه کنند. 

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به لحاظ تبیین از کتاب بهره بگیریم ابتدا باید بستر دسترسی آسان به کتاب را برای مردم تقویت کنیم، گفت: کتابخانه‌های عمومی در این زمینه باید تقویت شوند همچنین برگزاری رویدادهایی مانند کتابخوانی و داستان نویسی و ... در این راه موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها